فیسبوک

اسپمر ها اطلاعات کاربران فیسبوک را به سرقت برده اند

فیسبوک
بیش از دو هفته است از دزدیده شدن اطلاعات میلیون ها کاربر به وسیله هک شدن سرورهای فیسبوک سپری شده است .در حال حاضر مشخص نشده است این اتفاق به وسیله چه کسانی انجام شده است .اما اخیرا وبسایت وال استریت ژورنال به وسیله ی منابعی ناشناس گزارش خود را منتشر کرده است که کمپانی فیسبوک معتقد است ، هک شدن سرورها به وسیله ی اسپمرها  انجام شده است تا با دزدیدن اطلاعات کاربران  و انتشار تبلیغات فریب دهنده بتوانند کسب درآمد کنند .
در نهایت فیسبوک در گزارش های اخیر خود اعلام کرد که اطلاعت ۳۰ میلیون کاربر با رمز گشایی لاگین به سرقت رفته است ، اطلاعات به سرقت رفته توسط هکرها مربوط به حساب کاربری ، اطلاعات تماس کاربران از جمله اطلاعات شخصی در مورد محل زندگی و .. می باشد .
با این حال وب سایت وال استریت ژورنال در گزارش خود اعلام کرده است که ، کارشناسان کمپانی فیسبوک معتقد هستند که اسپمرها عامل نفوذ به سرورهای شبکه اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام و به سرقت رفتن اطلاعات کاربران هستند ،  بر اساس ادعای فیسبوک این اسپمرها قصد دارند یک شرکت بازاریابی دیجیتالی را راه اندازی کنند .
در حال حاضر دقیقا مشخص نشده است که نفوذ به سرورهای شرکت فیسبوک به وسیله ی چه کسانی یا سازمانی انجام شده است و ممکن است کاربران فیسبوک از این موضوع مطلع نشوند . فیلیپس گی رزن ، قائم مقام فیسبوک در مصاحبه ای که روز جمعه داشت گفت : باور نمی کنیم که این حملات به انتخابات آینده ربط داشته باشد . اما فیسبوک با FBI برای پیدا کردن هکر ها همکاری می کند، در حال حاضر چیزی از این تحقیقات منتشر نشده است .
منبع engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up