استخراج کنندگان بیت کوین در ژانویه 2021 درآمد 62 درصدی داشته اند

بر اساس گزارش کوین دسک(CoinDesk)، ماینرهای بیت کوین در ماه ژانویه 2021 درآمد 1.1 میلیارد دلاری را کسب کرده اند که 62 درصد بیشتر از بیشتر از ماه دسامبر بوده است. این افزایش درآمد بسیار بالا جاصل افزایش قیمت بیت کوین است که در نیمه اول ماه از 29 هزار دلار به 42 هزار دلار رسیده بود. بر اساس گزارش های منتشر شده، کاهش قیمت بیت کوین در دو هفته پایانی اتفاق افتاد که ماینرها بیت کوین های خود را به فروش گذاشتند. درآمد ماینرها بر حسب تراهش در ثانیه (TH/s) در اوایل ماه میلادی تا 0.32 افزایش داشت، اما بین 0.2 تا 0.27 دلار در حال نوسان بود.

همچنین از کارمزدهای شبکه حدود 116 میلیون دلار درآمد کسب شده است که 10 درصد از کل درآمد بود که اندکی افزایش نسبت به درآمد 9.8 درصدی در ماه گذشته داشته است. طبق اطلاعات کوین دسک، طبق اطلاعات منتشر شده از کوین دسک، کارمزد استخراج بیت کوین از ژانویه سال 2018 به بالاترین حد خود رسیده است. کارمزدها که با دلار محاسبه می شود در ماه ژانویه کاملا نوسان داشت و میانگین آن از 5 تا 16 دلار متغیر بود.

توجه داشته باشید که پیش از سومین هاوینگ شبکه در ماه گذشته، کارمزدهای شبکه که به عنوان درصدی از درآمد کل هستند تا پایان ماه آوریل روند صعودی داشتند. افزایش درآمد حاصل از کارمزد برای حفظ امنیت شبکه بسیار مهم است. زیرا هر چهارسال یک بار سوبسید(یارانه) بیت کوین کاهش می یابد.

علی رغم گفته های برخی از متخصصان سرمایه گذاری مانند Minerd (مدیر ارشد فناوری گوگنهایم) که معتقد است قیمت بیت کوین در حال حاضر بیش از حد بالا است، ماینرها نیز به دنبال ادامه کسب درآمد چشمگیر خود هستند. در سراسر جهات، استخراج کنندگان بیت کوین به خرید سخت افزارهای مورد نیاز برای استخراج بیت کوین را ادامه می دهند و استقرار دستگاه های ASIC را که پیش سفراش شده بود دریافت و نصب می کنند، زیرا آن ها بر اساس توسعه مستمر عمل می کنند.

منبع coindesk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up