استخراج بیت کوین با پتنت اینتل کم هزینه و بهینه می شود

اینتل بیت کوین

این روزها ارز دیجیتالی بیت کوین روزهای خوبی را سپری نمی کند و به پایین ترین ارزش خود در یکسال گذشته رسیده است . با توجه به دشواری و هزینه ی بسیار بالای استخراج ارزهای دیجیتالی باعث شده است استخراج  این ارزها دیگر ارزش سابق خود را نداشته باشند ، در واقع استخراج بیت کوین سودی برای ماینرها ندارد . اما اینتل فکرمی کند که با پتنت خود می تواند با هزینه ی بالای استخراج ارزهای دیجیتالی مبارزه کند . بزرگترین سازنده تراشه های کامپیوتری  ، هفته گذشته پتنتی را برای پردازنده جدید خود ثبت کرده است که معتقد است با این پتنت عملکرد استخراج بیت کوین را به صورت بهینه و همچنین مصرف پایین انرژی فراهم می کند .تراشه جدید اینتل به صورت اختصاصی برای استخراج ارزهای دیجیتالی ساخته شده است که بر اساس الگوریتم SHA-256 که بیت کوین هم از این الگوریتم می باشد .

به نظر می رسد اینتل برای بهینه سازی و پایین آوردن مصرف انرژی در این پردازنده  از تراشه ای را توسعه داده است که یک گام جلوتر از مدارهای با کاربرد خاص (ASIC) می باشد .بخشی از روند استخراج ارزهای دیجیتالی نیاز به انتقال داده های خاصی برای پردازش فقط یک مرتبه دارد .ماینرهای فعلی ASIC ، مانند Antiminers ، این داده ها را در چندین مرحله پردازش می کنند .به گفته ی اینتل، این روند باعث می شود پردازنده کارایی کمتری داشته باشد و در نتیجه انرژی مصرف شده هدر می رود . پتنت جدید اینتل فرایندهای استخراج را در یک بخش خاصی از پردازنده انجام می دهد تا در نتیجه در  زمان ، انرژی و فرایند های پیچیده و انبوه مورد نیاز برای استخراج یک واحد از ارزدیجیتالی را کاهش دهد .

در واقع ، مصرف انرژی بالا و هزینه ی بالا دو مورد از بزرگترین معضلات استخراج کنندگان می باشد . در اوایل ماه جاری میلادی ، غول اینترنت ژاپنی با نام GMO ، میزان استخراج خود را اعلام کرد که در سه ماهه سوم سال جاری ۵٫۵ میلیون دلار ضرر مالی داشته است . اگر بازار ارزهای دیجیتالی به مسیر فعلی خود ادامه دهد ، پتنت اینتل هم مشکلی را حل نخواهد کرد ، حداقل تا زمانی که ارزهای دیجیتالی ارزش خود را بدست آورند و به تجارت پر سودی تبدیل شوند .

منبع thenextweb

Bitcoin, cryptocurrency, Intel, اینتل, بیت کوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up