استخراج بیت کوین با انرژی هسته ای

استخراج بیت کوین

در میان انتقادات مداوم پیرامونی که در مورد ردپای سنگین بیت کوین، ماینرها اکنون به منبع جدیدی از انرژی روی آورده اند: انرژی هسته ای. در ماه جولای (تیر ماه سال جاری) شرکت استخراج کننده بیت کوین Compass Mining پس از همکاری با Oklo (استارتاپ انرژی هسته ای)، از انرژی هسته ای برای استخراج بیت کوین استفاده کردند. اوکلو به منظور دور زدن موانع لجستیکی عظیم یک راکتور هسته ای در مقیاس بزرگ، به اصطلاح ماکرو راکتور می سازد. Talen Energy یک شرکت انرژی آمریکایی، همچنین از مشارکت مشابهی با TeraWulf Inc، استخراج کننده بیت کوین مستقر در ایالات متحده خبر داد. تالن در حال ساخت یک تاسیسات معدنی به اندازه چهار زمین فوتبال امریکایی در ایالت پنسلوانیا برای حمایت از این پروژه می باشد. الکس هرناندز، رئیس شرکت تالن گفت که این سایت استخراج ناتیلوس کرپتوماین (Natuilus Cryptomine) نامیده می شود، ارزهای دیجیتالی بدون کربن که در ایالات متحده در مکانی امن استخراج می شود.

اما هدف از این مشارکت به شهرت بیت کوین به عنوان آلاینده خالص و توانایی صنعت هسته ای در تولید انرژی پاک می رسد. بنابر این، به جای استفاده از سوخت های فسیلی مضر برای تولید برق از انرژی هسته ای برای استخراج بیت کوین استفاده می کنند، با استفاده از شکاف هسته ای میتوان در استخراج رمز ارز بدون انتشار کربن استفاده کرد. الکس هرناندز رئیس Talen گفت: ما تاسیسات استخراج را در مجاورت نیروگاه هسته ای موجود ایجادمی کنیم که باعث می شود تامین برق استخراج بیت کوین به راحتی تامین شود و این نیروگاه که در تامین برق شبکه همکاری می کند به درآمد خوبی دست پیدا می کند. بسیاری این را به خوبی درک کرده اند که ارز رمزنگاری شده اصلی نیاز فوری به انرژی پاک و قابل اطمینان دارد که انتشار کربن را ندارد.

با توجه به تحقیقات دانشگاه کمبریج، شبکه بیت کوین سالانه کمتر از 100 تراوات ساعت انرژی مصرف می کند. این امر باعث می شود شبکه بیت کوین در کنار برخی از کشورهای پر مصرف انرژی در جهان قرار بگیرد. سال گذشته این شبکه حداکثر 141 تراوات انرژی مصرف کرده است، به این معنی که از نظر مصرف انرژی یکی از 30 کشور برتر جهان است.

اینکه چقدر از این مصرف انرژی در ردپای کربن بیت کوین نقش دارد، بستگی به این دارد که چه مقدار از انرژی از منابع انرژی تجدید پذیر یا کربن زا تامین شده است. به گفته دانشگاه کمبریج تنها 39 درصد از شبکه بیت کوین با انرژی تجدیدپذیر کار می کند. از زمان مطالعه دانشگاه در سپتامبر 2020، استخراج کنندگان بیت کوین برای نخستین بار تلاش کرده اند تا مطالعاتشان را انجام دهند. با توجه به این واقعیت که استخراج بیت کوین معمولا ماشین های تک منظوره با عمر کوتاه هستند، استخراج نیز زباله های الکترونیکی زیادی را تولید می کند. بر اساس مطالعه ای که اخیرا الکس وریس بنیانگذار وب سایت (Digiconomist) انجام شده است که پیامدهای ناخواسته روندهای دیجیتالی را ردیابی می کند، بیت کوین به اندازه کشور هلند به صورت سالانه زباله الکترونیکی تولید می کند.

منبع decrypt

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up