ارزش بیت کوین به بیش از ۱۰ هزار دلار رسید

ارزش بیت کوین به بیش از 10 هزار دلار رسید

قیمت بیت کوین برای اولین بار از اوایل سال ۲۰۱۸ پس از ماه ها بالاتر از ۱۰ هزار دلار افزایش یافته است، نقطه عطفی جدید در بازگشت مجدد ارز دیجیتالی بیت کوین به اوج خود می باشد. در حال حاضر بیت کوین با قیمت ۱۰٫۷۰۰ دلار مبادله می شود، قیمت ارز دیجیتالی بیت کوین در ماه دسامبر گذشته به حدود ۳۲۰۰ سقوت کرده بود. اما حتما به یاد دارید که پیش از سقوط بیت کوین، در دسامبر سال ۲۰۱۷ بیت کوین با قیمت ۱۹٫۵۰۰ دلار معامله می شد.

مثل همیشه پیدا کردن دلیل تغییرات قیمت بیت کوین بسیار دشوار است. اما بسیاری از کارشناسان دیل افزایش قیمت بیت کوین را معرفی ارز دیجیتالی فیسبوک می دانند. فیس بوک اعلام کرده است که در اوایل هفته جاری، ارز دیجیتالی خود به نام لیبرا (Libra) را معرفی خواهد کرد. بسیاری از کارشناسان ارز دیجیتالی لیبرا را مهم ترین رقیب فیس بوک می دانند. اما فیسبوک اعلام کرده است که ارز دیجیتالی خود را با قانون گذاری های بیشتری وارد بازار خواهد کرد تا مشروعیت بیشتری در بازار رمز ارزها داشته باشد.

با این حال، بیت کوین همچنان به عنوان با ارزش ترین و مهم ترین ارز دیجیتالی در جهان، اغلب به عنوان ابزاری برای مبادلات بین سایر ارزها استفاده می شود، به طوری که دلار آمریکا چنین نقشی را در مبادلات بین المللی ایفا می کند. بنابراین با شروع به کار رسمی ارز دیجیتالی فیسبوک و همچنین نمونه های مشابهی نیز معرفی خواهند شد که می تواند ارزش بیت کوین را بیشتر هم کند.

افزایش قیمت بیت کوین بخشی از رونق بازار ارزهای رمزنکاری شده است. اتر، ارزی از شبکه معروف اتریوم، در حال حاضر ارزشی بیش از ۲۹۰ دلار دارد که بیشترین رکورد قیمت آن در سال ۲۰۱۹ می باشد. بیت کوین کش، مونرو، لایت کوین  و …  همه در بالاترین ارزش خود در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته اند.

منبع arstechnica

Bitcoin, بیت کوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up