آیپد های جدید اپل پس از بسته شدن قاب محافظ، میکروفون را غیر فعال می کند

این روزها، هر دستگاهی که مجهز به میکروفون باشد و به اینترنت متصل باشد هکرها و افرار سودجو می توانند از آن ها سو استفاده کنند، از اسپیکرهای هوشمند گرفته تا تلفن ها و رایانه های شخصی. اپل در سال ۲۰۱۸ با اضافه کردن ویژگی جدیدی که میکروفون مک بوک را هنگام بسته بودن آن قطع می کرد، این نگرانی ها را از کاربران مک بوک کاهش داد. در آن سال، اپل اعلام کرد کاربران پس از بستن مک بوک های جدید، میکروفون آن ها نیز به صورت کامل غیرفعال می شود و دیگر به هیچ وجه هیچ نرم افزاری قادر به تعامل با میکروفون مک بوک را نخواهد داشت.

مستندات جدیدترین مدل آیپد پرو ۲۰۲۰ (توسط ۹to5Mac منتشر شده است) نشان می دهد تبلت های جدید این شرکت از قابلیت مشابهی که در مک بوک استفاده شده است برخوردار می باشند. هنگامی که کاربر پوشش یا کاور محافظ آیپد را ببندد، تراشه امنیتی استفاده شده در آیپدهای جدید میکروفون دستگاه را غیرفعال می کند.

هنگامی که قاب محافظ آیپد بسته باشد، هیچ نرم افزاری قادر به دسترسی میکروفون دستگاه نخواهد بود، فرقی نمیکند که با استفاده از اپلیکیشن نصب شده باشد و یا از اپلیکیشن های پیش فرض آیپد؛ در هر صورت غیرفعال خواهد شد. این بدان مهناست که حتی اگر سیستم عامل آی پد مورد حمله نرم افزارهای مخرب قرار بگیرد، نفوذ کننده به سیستم آی پد قادر به دسترسی میکروفون دستگاه نخواهد بود. اما کاربرانی که می خواهند از این ویژگی امنیتی در دستگاه های خود بهرمند شوند باید از قاب هایی استفاده کنند که سازگار با MFI یا مورد تایید شرکت اپل باشد.

البته تمامی قاب هایی که اپل برای آیپدهای خود طراحی کرده است از این قابلیت پشتیبانی می کنند. نام ابن قاب ها Smart Keyboard Folio ، Smart Folio  و Magic Keyboard می باشند و تا ماه های آینده راهی بازار خواهد شد. البته قاب های متفرقه ای که اپل تایید کرده باشند نیز از این قابلیت را پشتیبانی می کنند.

در حالی که آیپدهای اپل به اندازه ی تبلت های اندرویدی مشکلات امنیتی ندارند، اما هیچچ چیز غیر ممکن نیست و ممکن است تبلت های اپل نیز در برابر حمله های هکرها آسیب پذیر باشند. اقدام اخیر اپل با هدف افزایش امنیت دستگاه ها خود مورد استقبال کاربران قرار گرفته است، اما اگر این قابلیت در رابط کاربری آیپد استفاده می شد بهتر بود، زیرا بسیاری از کاربران علاقه ای به استفاده از آن قاب ها را ندارند.

منبع engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up