آیفون های بعدی مجهز به دوربین سه گانه می شوند

با توجه به گزارش یکی از نشریات تایوانی Daily News ، شرکت اپل در سال ۲۰۱۹ حداقل یک مدل آیفون مجهز به دوربین سه گانه معرفی خواهد کرد . دوربین اصلی پرچمدار آیفون ۱۲ مگاپیکسل خواهد بود.

در گزارش بدست آمده پیش بینی میشود اپل در پرچمدار جدید خود از یک دوربین ۶P (پلاستیک شش لایه) استفاده خواهد کرد که قادر خواهد ب.د تا ۵ برابر زوم بیشتری را ارائه دهد . اما مشخص نشده است که نوع زوم در این دوربین بصورت اپتیکال ، دیجیتال و یا ترکیبی خواهد بود . اپل در آیفون ۸ از فقط از یک لنز استفاده کرده است که قادر به ۵ برابر زوم می باشد ولی در آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ از دو عدد لنز استفاده شده است که دوربین اولی قادر به ۲ برابر زوم اپتیکال و دوربین دوم قادر به ۱۰ برابر بزرگنمایی دیجیتال می باشد .

اگر پیش بینی های این گزارش درست باشد ، شرکت اپل قصد دارد کاری که هواوی در پی ۲۰ پرو انجام داده است را در پرچمدار جدید خود خود پیاده کند . هواوی در گوشی پی ۲۰ پرو از یک لنز ۴۰ مگاپیکسلی رنگی با دیافراگم F/1.8 لنز دوم ۲۰ مگاپیکسلی منوکروم با دیافراگم F/1.6 لنز سوم ۸ مگاپیکسلی تله فتو با دیافراگم F2.4 می باشد که قادر به بزرگنمایی سه برابر می باشد.

استفاده از لنز سوم در گوشی هایی که از لنز دوگانه بهرمند می باشند می تواند مزایای زیادی در تصویر برداری داشته باشد . یکی از مزایای دوربین های سه گانه عملکرد خوب در محیط های کم نور می باشد ، در تست هایی که انجام شده عملکرد دوربین هواوی پی ۲۰ پرو از گوشی های گلکسی اس ۹ و آیفون ۱۰ بهتر بوده است .

در کل انتظار می رود پرچمدار جدید اپل در سال ۲۰۱۹ با دوربین سه گانه و قابلیت زوم ۳ برابر به بازار عرضه خواهد شد . در مورد آیفون سال جاری، مینگ چی کو، تحلیل‌گر مؤسسه‌ی kgi Securities تغییرات چندانی را در دوربین آیفون ۱۰ سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی نمی‌کند. تا اکنون تحلیل گر معروف سازمان KGI به نام Ming Chi kuo در مورد آیفون بعدی اطلاعاتی را فاش نکرده است .

منبع macrumors


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up