آمارها نشان می دهند که اپل ۴۴ درصد از سهم فروش تبلت ها در بازار جهانی را در اختیار دارد

پژوهشکده استراتژی آنالیتیکس (Strategy Analytics) بر روی داده هایی نظارت می کند که مربوط به آمار فروش تبلت در سال ۲۰۱۹ می باشد. در این گزارش به طور خاص به بازار جهانی پردازنده های برنامه های تبلت ها تمرکز دارد. این به این معناست که گزارش منتشر شده مربوط به درآمد کسب شده از تولید تراشه ها توسط شرکت هایی نظیر اپل، مدیاتک، کوالکام و اینتل است.

نکته جالب این است که این گزارش داده های جالبی را در مورد آیپدها را نیز منتشر کرده است، زیرا اپل پردازنده های ساخت خود را در تمامی مدل های آیپد استفاده می کند. پردازنده های سری A در سال های گذشته بسیار قدرتمند شده اند و گزارش های Strategy Analytics نشان می دهد که این پردازنده ها نقش بسیاری در فروش آیپدهای این شرکت و تجارت اپل داشته است.

بر اساس گزارش ها، اپل با سهم ۴۴ درصد از سهم کل درآمد بازار جهانی  ردازنده های تبلت ها را به خود اختصاص دهد. یعنی اپل در سال ۲۰۱۹ موفق شده است ۴۴ درصد از درآمد فروش پردازنده های استفاده شده در تبلت ها را  به خود اختصاص دهد که این میزان نسبت به سال ۲۰۱۸ بیشتر است.

بعد از اپل، بزرگترین تولید کنندگان بازار شرکت های کوالکام و اینتل می باشند که بر اساس آمارهای منتشر شده هر دو شرکت ۱۶ درصد از درآمد فروش پردازنده های بازار حهانی را به خود اختصاص داده اند. در ادامه این گزارش ۲۴ درصد باقی مانده را پردازنده های شرکت های سامسونگ و مدیا تک به خود اختصاص داده اند.

در ادامه گزارش گفته شده است: پژوهشکده Strategy Analytics گزارش می دهد که شرکت های اپل، اینتل، مدیاتک و سامسونگ پنج سهم درآمادی برتر در بازار جهانی پردازنده های تبلت را در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده اند. اپل با بیشترین میزان سهم در رتبه نخست این فهرست قرار گرفته است و پس از آن ها کوالکام و اینتل با ۱۶ درصد از سهم در جایگاه های دیگر قرار گرفته اند.

در مجموع، آنالیزر استراتژی در گزارش های خود گفته است که بازار جهانی پردازنده تبلت ها نسبت به سال گذشته ۲ درصد رشد داشته است و در سال ۲۰۱۹ شرکت های تولید کننده این نوع از پردازنده ها موفق به کسب ۱٫۹ میلیارد دلار درآمد از این بازار شده اند. اما اپل از سال گذشته تصمیم گرفت که آمار فروش محصولات خود را به هیچ موسسه ای گزارش ندهد، بنابراین نمی توان به آمار دقیق فروش تبلت های اپل را در سال ۲۰۱۹ بدست آورد.

منبع ۹to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up