مایکروسافت قرار است با موافقت اتحادیه اروپا Activision را به دست آورد

منابع می گویند که مایکروسافت قرار است با پیشنهاد مجوز، امتیاز اتحادیه اروپا را در Activision به دست آورد

وب سایت رویترز در روز گذشته به نقل از سه منبع اعلام کرد احتمالا شرکت مایکروسافت با موافقت شروط قراردادهایی که با رقبای خود امضا می کند، می تواند سخت گیری های اتحادیه اروپا را کنار بزند و مجوز خرید 69 میلیارد دلاری اکتیویژن Activision  را کسب کند. مایکروسافت در ژانویه سال گذشته پیشنهاد خرید اکتیویژن را اعلام کرد که برای رقابت با تنسنت Tencent و سونی در بازار پررونق بازی های ویدئویی و سرمایه گذاری در متاورس و دنیای مجازی است که مردم جهان در آن حضور دارند. کمیسیون اروپا، که قرار است تا 25 آوریل (اردیبهشت 1402) نهایی کند، کمیسیون اروپا قصد ندارد مایکروسافت را مجبور به فروش دارایی هایش کند.

به گفته یکی از منابع، علاوه بر قراردادهای امضا شده با رقبا، مایکروسافت ممکن است مجبور باشد برخی از رفتارها و سیاست های خود را تغییر دهد تا نگرانی های طرف های دیگر مانند سونی از بین برود. چنین راهکارهایی معمولاً به رفتار آینده شرکت های ادغام شده اشاره دارد. قیمت سهام اکتیویژن که پس از انتشار خبر رویترز در معاملات پیش از بازار 1.8 درصد افزایش یافت ، در اواخر معاملات به 2.6 درصد رسید.

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت ماه گذشته گفت که آماده این هستیم تا به رقبای خود قراردادهای مجوز برای رفع نگرانی‌های ضدانحصار ارائه دهیم،همچنین مایکروسافت بارها تایید کرده است که هیچ برنامه ای برای بازی ندای وظیفه (Call of Duty) به بازی انحصاری ایکس باکس نداریم. اما مایکروسات هیچ تمایلی به فروش مجموعه بازی پر طرفدار Call of Duty ندارد.

اما وب سایت رویترز از کمیسیون اروپا درخواست کرد که این قرارداد را شفاف سازی کند ولی کمیسیون اروپا پاسخگو نبود. مایکروسافت اعلام کرد: ما متعهد به ارائه راه حل های موثر و قابل اجرا هستیم که نگرانی های کمیسیون اروپا را برطرف می کند.” سخنگوی مایکروسافت گفت: “تعهد ما برای اعطای طولانی مدت 100 درصدی دسترسی Call of Duty به سونی، استیم، انویدیا و سایرین، مزایای این قرارداد را برای گیمرها و توسعه دهندگان حفظ می کند و رقابت را در بازار افزایش می دهد.

ماه گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که قراردادهای مجوز ده ساله با نینتندو و انویدیاامضا کرده است که Call of Duty را به پلتفرم‌های بیشتری اجرا خواهد شد، با این قراردادها مشروط به چراغ سبز برای معامله Activision است.  این معامله در بریتانیا با مشکلات نظارتی روبرو است، جایی که آژانس رقابت بریتانیا به مایکروسافت پیشنهاد داده است که Call of Duty را برای رفع نگرانی‌های خود واگذار کند.

reuters

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up