مایکروسافت برای کسب درآمد چندین میلیاردی در موتور جستجو، نیازی به عبور از گوگل ندارد

مایکروسافت برای کسب درآمد میلیاردی در جستجو، نیازی به عبور از گوگل ندارد

بینگ جدید مایکروسافت این روزها اخبار داغ دنیای فناوری است، اما این موتور جستجو هنوز سال های نوری با رهبر بازار جستجوی گوگل فاصله دارد. آیا مایکروسافت باید تغییراتی را اعمال کند تا با گوگل رقابت کند؟ در حالی که من مطمئن هستم که مایکروسافت دوست دارد در یک دسته دیگر رهبر بازار باشد، برای اینکه بینگ موفق به حساب بیاید، لازم نیست که از گوگل پیشی بگیرد. جستجوی اینترنتی یک صنعت کاملاً عظیم است، ارزش بازار این صنعت بیش از نیم تریلیون دلار در سال است. مایکروسافت می‌تواند سهم نسبتاً کوچکی از سهم گوگل بگیرد و درآمد بسیار کمی نسبت به گوگل داشته باشد.

مایکروسافت در طی یک تماس اخیر با سرمایه گذاران، در مورد فرصت های تجاری ایجاد شده توسط Bing جدید و اج Edge جدید که هر دو از هوش مصنوعی پشتیبانی می کنند صحبت کرد. این ارائه شامل پیش بینی ها و اظهارات آینده نگر از معاون اجرایی و مدیر مالی امی هود، مدیر ارشد مالی و مدیر مالی فیل اوکندن، و معاون روابط سرمایه گذار برت اورسن بود. آنها فرصت رشد بینگ را نشان دادند که تا حدی به بزرگی صنعت جستجو اشاره می کند.

“کاربران جدید و تعامل بیشتر و نرخ های تبلیغاتی افزایش یافته باعث رشد درآمد در این صنعت می شود. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، درآمد تبلیغات دیجیتال بیش از نیم تریلیون دلار است و در این میان، تقریباً 40٪ در تبلیغات جستجو است.

بر اساس آمار Statcounter، سهم موتور جستجوی بینگ در بازار جستجو تنها بیش از 3 درصد است. گوگل تقریبا 93 درصد از بازار را در اختیار دارد. احتمال اینکه بینگ فاصله 89 درصدی را کاهش دهد بسیار کم است، اما نیازی نیست مایکروسافت روی چنین هدفی تمرکز کند این باشد. اگر مایکروسافت بتواند تنها چند درصد از سهم بازار را تصاحب کند، سالانه میلیاردها دلار درآمد به همراه خواهد داشت.

بر اساس بازخوردهایی که در هفته اول پس از معرفی موتور جستجوی جدید به بینگ جدید مشاهده کردیم، این امکان وجود دارد که مایکروسافت بتواند هم در سهم بازار و هم در درآمد، دستاوردهای قابل توجهی داشته باشد.

در حالی که ChatGPT مورد توجه مردم قرار گرفته است، در حال حاضر سودآور نیست. سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI گفت که هر بار که کسی از ChatGPT سؤالی می پرسد، هزینه ای برای ما دارد تقریبا حدود یک سنت است. تام گلدشتاین، دانشیار دانشگاه مریلند، تخمین زده است که OpenAI تقریباً 3 میلیون دلار در ماه برای اجرای ChatGPT هزینه دارد.

آلتمن در مورد این واقعیت که Open AI باید راهی برای کسب درآمد از ChatGPT پیدا کند، صریح بوده است. بینگ می تواند بخشی از راه حل باشد.

 اگر مایکروسافت به ازای هر امتیازی که در سهم بازار جستجو به دست می آورد، 2 میلیارد دلار در سال به دست آورد و ChatGPT OpenAI به مایکروسافت کمک می کند تا سهم بازار را به دست آورد، منطقی به نظر می رسد که هر دو طرف بتوانند از آن سود ببرند. از نظر مالی علاوه بر این، این واقعیت را اضافه کنید که مایکروسافت ارائه‌دهنده انحصاری ابری ChatGPT است که می توان آن را راه مناسبی برای تأمین مالی تلاش‌های ربات چت OpenAI در نظر گرفت.

منبع windowscentral

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up