رومانی هوش مصنوعی را به عنوان نماینده مردم در برابر دولت معرفی کرد

رومانی هوش مصنوعی را به عنوان نماینده مردم در برابر دولت معرفی کرد

رومانی هوش مصنوعی را به عنوان نماینده مردم در برابر دولت معرفی کرد

گسترش و پیشرفت سریع هوش مصنوعی می تواند ترسناک باشد، اما حداقل هوش مصنوعی ها در حال حاضر دنیا را اداره نمی کنند. نیکولای سیوکا ، نخست وزیر کشور رومانی به تازگی دستیار هوش مصنوعی به نام «ION» را به عنوان «مشاور افتخاری جدید» دولت معرفی کرده است.

ION در حالی که خود را در یک کنفرانس مطبوعاتی معرفی کرد، گفت: “سلام. تو به من زندگی بخشیدی. من ION هستمو اکنون وظیفه دارم که مانند آینه، نماینده شما باشم. نیکولا سیوکا اعلام کرد: دولت  رومانی اولین مشاور دولتی را دارد که با هوش مصنوعی کار می کند، نمونه خوبی از فناوری های نوظهور در خدمات عمومی را شاهد هستیم. به محققان بابت این پروژه که ما را به شهروندان نزدیکتر می کند تبریک می گوییم!

با بدنه‌ای آینه‌مانند و یکپارچه و صدایی غم‌انگیز و عمیق، می‌توانید ION را با HAL 9000 فیلم کلاسیک علمی تخیلی «2001: A Space Odyssey» مقایسه کنید. اما این هوش مصنوعی به جای اینکه مسئول یک سفینه فضایی باشد، مسئول سنجش احساسات کل کشور است.

سیوکا می گوید: “ION از طریق هوش مصنوعی کاری را انجام خواهد داد که هیچ انسانی نمی تواند انجام دهد؛ به همه رومانیایی ها گوش دهد و آنها را در مقابل دولت رومانی نمایندگی کند. هوش مصنوعی رسانه‌های اجتماعی را برای جمع‌آوری نظرات و شکایات شهروندان بررسی می‌کند و سپس آنها را با هم ترکیب می‌کند و آن‌ها را به عنوان ایده‌های سیاستی برای دولت تفسیر می‌کند، که حداقل در تئوری، از بازخوردها برای اطلاع‌رسانی تصمیم گیری های دولت رومانی خود استفاده می‌کنند. شهروندان می‌توانند با استفاده از یک پورتال تحت وب ارائه شده، اگر واقعاً مشتاق دریافت نظر خود هستند، مستقیماً با Ion ارتباط برقرار کنند.

فرآیندی که ION برای انتخاب پست‌های رسانه‌های اجتماعی، دسته‌بندی آن‌ها و سپس تدوین خط‌مشی‌ها استفاده می‌کند، چندان شفاف نیست. برای منتقدان، این موضوع جای نگرانی دارد. اگر عملکرد هوش مصنوعی شفاف نباشد، شهروندانش که عملاً آنها را زیر نظر دارد، چگونه می توانند متوجه شوند که ION مغرضانه نیست؟ آیا می‌تواند کسانی را که عقاید مخالف با دولت دارند جدا کند و هویت واقعی آنها را کشف کند؟

به طور خلاصه، این ابزار مانند کابوس اخلاقی است که گذشت زمان نتیجه ی آن را مشخص می کند. کریس شریشاک، کارشناس مقررات هوش مصنوعی در شورای آزادی‌های مدنی ایرلند، در مصاحبه با WaPo می‌گوید: «رومانیایی‌ها باید مطلع شوند و توضیح دهند که چگونه این ابزار هوش مصنوعی پست‌های مهم را انتخاب می‌کند و بر اساس چه معیارهایی. «این موضوع باید برای مردم توضیح داده شود.

منبع futurism

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up