رئیس مایکروسافت: ادغام با اکتیویژن به نفع گیمرها است، شکایت FTC یک اشتباه بزرگ خواهد بود

مایکروسافت به دنبال خرید اکتیویژن

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، مقاله ای در وال استریت ژورنال نوشت و دوباره موضع و هدف مایکروسافت را برای پیشنهاد ادغام 69 میلیارد دلاری با اکتیویژن بلیزارد اعلام کرد. به گفته اسمیت، برنامه‌های گزارش شده کمیسیون تجارت فدرال برای شکایت از مایکروسافت «یک اشتباه بزرگ خواهد بود» و اضافه کرد که «به رقابت، مصرف‌کنندگان و هزاران توسعه‌دهنده بازی آسیب می‌رساند».

در این مقاله، اسمیت به جزئیات این موضوع می‌پردازد که چرا این معامله واقعاً به نفع جامعه گیمرها و به نفع کل بازار است و چگونه مایکروسافت در این مبارزه ضعیف است، برخلاف آنچه سونی ادعا می‌کند. به طور خلاصه، اسمیت به این نکته اشاره می‌کند که چگونه مایکروسافت همچنان در رده‌های پایین‌تر در بازار کنسول‌ها قرار دارد، علاوه بر دسترسی محدود به بازار در بخش بازی‌های موبایل.

اسمیت می گوید: «مایکروسافت با چالش های بزرگی در صنعت بازی مواجه است. ایکس باکس همچنان در جایگاه سوم بازی های کنسولی قرار دارد و پشت پلی استیشن غالب سونی و نینتندو سوییچ مانده است. ما هیچ حضور معناداری در صنعت بازی های موبایل نداریم. این بخش از بازی بیشترین درآمد را ایجاد می‌کند و سریع‌ترین رشد را دارد، اما بخش قابل توجهی از درآمد از طریق هزینه‌های فروشگاه اپلیکیشن به گوگل و اپل می‌رسد. به گفته اسمیت، این ادغام نه تنها مایکروسافت را برای رقابت با سونی (که قرار است منجر به رقابت بهتری در بازار شود که تنظیم‌کننده‌ها می‌خواهند) مسلح نمی‌کند، بلکه آن را قادر می‌سازد تا با گوگل و اپل که هر دو غیرقابل انکار هستند رقابت کند.

حاکم بر بازار موبایل بر کسی پوشیده نیست که غول نرم افزاری در صدد دستیابی به دسترسی گسترده تر در بخش مذکور است. با این حال، گوگل و اپل که قدرت زیادی بر روی دستگاه های دستی به دلیل سیستم های اندروید و iOS خود دارند، همیشه راهی برای جلوگیری از پیشرفت مایکروسافت پیدا می کنند. تنظیم کننده بریتانیا، سازمان رقابت و بازار (CMA)، حتی آن را پذیرفت و حتی آن را تحت فشار قرار داد تا تحقیقات خود را در مورد این موضوع انجام دهد.

سازمان بریتانیایی CMA در بیانیه‌ای توضیح می‌دهد: «پاسخ‌ها به این مشاوره که امروز منتشر شده‌اند، حمایت قابل‌توجهی را برای بررسی کامل‌تر در مورد نحوه تسلط اپل و گوگل بر بازار مرورگرهای تلفن همراه و اینکه چگونه اپل بازی‌های ابری را از طریق فروشگاه App خود محدود می‌کند، نشان می‌دهد.» بسیاری از آن‌ها از فروشندگان مرورگر، توسعه‌دهندگان وب و ارائه‌دهندگان خدمات بازی‌های ابری هستند که می‌گویند وضعیت موجود به کسب‌وکارشان آسیب می‌زند، نوآوری را متوقف می‌کند و هزینه‌های غیرضروری را اضافه می‌کند.» اسمیت توضیح می‌دهد که برای مایکروسافت، ادغام بیشتر از رقبا معنا می‌کند.

این به معنای اختراع مجدد در دسترس بودن بازی های بزرگ معروف است که مشتریان فقط می توانستند در دستگاه های خاصی بازی کنند. رئیس مایکروسافت در ادامه توضیح می دهد که پس از بسته شدن قرارداد، مایکروسافت می تواند بازی های شناخته شده اکتیویژن را بدون دریافت هزینه اضافی روی پلتفرم های دیگر بسازد و اساساً به مشتریان کمک می کند تا بیشتر صرفه جویی کنند.

اسمیت توضیح می دهد: «خرید اکتیویژن بلیزارد مایکروسافت را قادر می سازد تا با [سونی، اپل، گوگل] از طریق نوآوری که به نفع مصرف کنندگان است، رقابت کند. «در حالی که مصرف‌کنندگان مدرن می‌توانند ویدیوها یا موسیقی را در چندین دستگاه با طرح‌های اشتراک کم‌هزینه پخش کنند، بسیاری از بازی‌ها اغلب تنها می‌توانند به صورت جداگانه خریداری و در یک دستگاه دانلود شوند.

مایکروسافت می‌خواهد با ارائه گزینه اشتراک در سرویس بازی ابری که به آنها امکان می‌دهد با یک هزینه معقول، بازی‌های متنوعی را در چندین دستگاه پخش کنند، آن را تغییر دهد. همچنین با اجازه دادن به توسعه دهندگان برای دستیابی به مخاطبان بسیار گسترده تر، به نفع توسعه دهندگان خواهد بود.”

اسمیت اعتراف می کند که سرویس بازی چند پلتفرمی تنها از طریق تعداد قابل توجهی از بازی های محبوب امکان پذیر خواهد بود که مایکروسافت در حال حاضر آنها را ندارد. از این رو، این چیزی است که کسب در مورد آن است. در صورت امکان پذیر شدن این طرح، حامیان و کاربران اکتیویژن گزینه های بیشتری برای دسترسی به بازی های خود بدون هزینه زیاد خواهند داشت. این اتفاق خوبی از سوی مصرف کنندگان خواهد بود.

و، بله، ممکن است به معنای تأثیر نامطلوب بر تجارت بازی سونی و سایر غول‌های بازی باشد، اما نتیجه نهایی این ایده پیشنهادی برای کاربران نهایی که تنظیم‌کننده‌ها باید بر شرکت‌ها اولویت داشته باشند، سودمندتر خواهد بود. با این حال، به نظر می رسد اقدامات اخیر FTC خلاف این را نشان می دهد.

منبع mspoweruser

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up