خالق ChatGPT می‌گوید ما با ابزارهای هوش مصنوعی «بالقوه ترسناک» فاصله زیادی نداریم.

سام آلتمن، خالق ChatGPT می‌گوید ما با ابزارهای هوش مصنوعی «بالقوه ترسناک» فاصله زیادی نداریم.

پیشرفت روزافزون هوش مصنوعی (AI) غیر قابل انکار است، سام آلتمن مدیر عامل OpenAI و خالق ChatGPT  در مورد اینکه چگونه ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به ما در دستیابی به بهره وری بیشتر در زمینه های مهمی مانند مراقبت های بهداشتی کمک کنند، اطلاعاتی را ارائه کرد. با این حال، خالق چت بات معتقد است که عجله برای استفاده گسترده از ابزارهای هوش مصنوعی شبیه به ChatGPT می تواند خطرناک و معکوس باشد. سام آلتمن در یک توئیت طولانی در توییتر، با صدور هشداری مبنی بر اینکه ابزارهای هوش مصنوعی «ترسناک» از ما دور نیستند، خواستار قوانینی از سوی مؤسسات شده است تا بفهمند با این ابزارهای هوش مصنوعی چه باید کرد.

در حالی که مدیر عامل OpenAI معتقد است که جهان “بسیار سریع” با دنیایی که عمیقاً با هوش مصنوعی ادغام خواهد شد، سازگار خواهد شد، اما اگر سرعت سازگاری فوق العاده سریع باشد، در استفاده از این ابزارهای هوش مصنوعی می تواند تجربه ترسناکی باشد. آلتمن با بیان این که «جامعه به زمان نیاز دارد تا با چیزی بسیار بزرگ سازگار شود»، آلتمن به برخی از چالش‌ها در هوش مصنوعی اشاره کرد که قبل از استفاده گسترده باید اصلاح شوند.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که توسط خالق ChatGPT به آن اشاره شد، موضوع رفتار جانبدارانه در چت بات ChatGPT بود. کاربران در رسانه های اجتماعی اسکرین شات هایی را به اشتراک گذاشتند که به نظر می رسید کهChatGPT از ایدئولوژی های سیاسی خاصی موضع می گیرد. ایلان ماسک یکی از چهره های سرشناسی است که اخیراً از ابزار هوش مصنوعی به دلیل درگیر شدن در چیزی که بسیاری آن را “تعصیب لیبرال” می نامند، انتقاد کرده است.

سم آلتمن در توییتر نوشت: «ما نمی‌خواهیم ChatGPT به‌طور پیش‌فرض طرفدار یا مخالف هیچ سیاستی باشد، اما اگر هر کدام را می‌خواهید، باید به آن دسترسی کاملی داشته باشید؛ اکنون روی این موضوع کار می کنیم». آلتمن با اذعان به اینکه ابزارهای هوش مصنوعی فعلی هنوز “تا حدودی ناقص و پر عیب” هستند، معتقد است که نشان دادن زودهنگام ابزارها به جهان برای داشتن “ورودی کافی و تلاش های مکرر برای اطلاح اشتباهات آن” حیاتی بود.

منبع neowin

همچنین بخوانید : اصول حسابداری چیست؟

صادرات چیست؟
مراحل صادرات کالا
نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up