افشای قرارداد 360 میلیون دلاری گوگل برای رقابت با دیگر توسعه دهندگان

دادگاه علیه گوگل

طبق اسنادی که در هفته گذشته در دادگاه به ثبت رسیده است، شرکت گوگل با توسعه دهندگان بزرگ اپلیکیشنحداقل 24 قرارداد منعقد کرده است تا آنها را از رقابت با فروشگاه آنلاین گوگل پلی خود باز دارد، یکی از این قرارداد ها فاش شده است که نشان می دهد گوگل به شرکت Activision Blizzard Inc حدود 360 میلیون دلار طی سه سال پرداخت می کند.

گوگل همچنین در سال 2020 با شرکت Riot Games  که متعلق به یک هلدینگ چینی و سازنده بازی محبوب «لیگ افسانه‌ها» (League of Legends) را می‌سازد، حدود 30 میلیون دلار در مدت یک سال بپردازد.

بر اساس گزارش رویترز، جزئیات مالی در نسخه‌ای از پرونده مالی که سازنده بازی‌های ویدیویی اپیک گیمز سازنده بازی فورتینایت برای اولین بار در سال 2020 علیه Google ارائه کرد، منتشر شد. اپیک گیمز گوگل پلی و سیستم عامل اندروید را به اقدامات ضد رقابتی مربوط به تجارت های اندروید و فروشگاه گوگل پلی متهم کرد.

گوگل این شکایت را بی اساس و پر از توصیفات نادرست خوانده است. این شرکت گفت که معاملاتش برای راضی نگه داشتن توسعه دهندگان نشان دهنده رقابت سالم است. اکتیویژن گفت که هرگز با گوگل توافقی برای راه اندازی نکردن یک فروشگاه اپلیکیشن منعقد نکرده است. اکتیویژن در ادامع گفت: “گوگل هرگز از ما نخواست، ما را تحت فشار قرار نداد یا ما را مجبور به عدم رقابت با گوگل پلی نکرد.” “ادعاهای اپیک نیز مزخرف است.”

اپیک در سال گذشته عمدتاً پرونده مشابهی علیه اپل را باخت. توافقات گوگل با توسعه دهندگان بخشی از یک تلاش داخلی است که به عنوان “Project Hug” شناخته می شود و در نسخه های قبلی دادخواست بدون شرایط دقیق توضیح داده شده است.

گوگل در این پروژه به توسعه دهندگان بابت ارسال پست در یوتیوب به آن ها پاداش یا به هنگام خرید اعتبار در تبلیغات گوگل و خدمات ابری تخفیف در نظر می گیرد. قرارداد گوگل با اکتیویژن در ژانویه 2020 منعقد شد، بلافاصله پس از آن که به گوگل اعلام کرد در حال بررسی راه اندازی فروشگاه اپلیکیشن خود است. اسناد دادگاه می گویند که شراکت با ریوت گیمز همچنین قصد داشت تا تلاش های داخلی «اپ استور» آنها را متوقف کند.

گوگل در آن زمان پیش‌بینی می‌کرد که اگر توسعه‌دهندگان به سیستم‌های جایگزین فرار کنند، میلیاردها دلار فروش اپ استور ضرر می کند.

اپیک ادعا می‌کند که گوگل می‌دانست امضای قرارداد با اکتیویژن به طور موثر تضمین می‌کند که این شرکت از برنامه‌های خود برای راه‌اندازی یک فروشگاه برنامه رقابتی دست می‌کشد. ابا توجه به ادعاهای این پرونده، که این توافق باعث افزایش قیمت ها و کاهش کیفیت خدمات می شود.همچنین گفته می شود علاوه بر مواردی که گفته شده است، شرکت های دیگری نیز شامل نینتندو و یوبی سافت و Calm و Age of learning نیز با گوگل قراردادهای مشابهی را بین خود به امضا رسانده اند.

منبع reuters

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up