اطلاعات 500 میلیون کاربر و پروفایل های لینکدین فاش شده است

 خبر نگران کننده افشای اطلاعات شخصی 533 میلیون حساب کاربری فیسبوک هنوز از یادها نرفته است که خبر نگران کننده ی دیگری نیز در روز گذشته منتشر شده است. بر اساس گزارش وب سایت Theverge، شبکه اجتماعی لینکدین که متعلق به مایکروسافت است به صورت رسمی تایید کرده است که بخشی از اطلاعات فاش شده مربوط به کاربران سرویس لینکدین می باشد.به گفته وب سایت CyberNews دامنه افشای اطلاعات کاربران لینکدین بسیار بزرگ است: فردی که اطلاعات فاش شده کاربران لینکدین را در یکانجمن هکری به فروش گذاشته است، ادعا می کند که این اطلاعات از 500 میلیون حساب کاربری لینکدین استخراج شده است.

فروشنده اطلاعات کاربران لیکندین برای اثبات ادعای خود حدود 2 میلیون از اطلاعات پروفایل کاربران لینکدین را که شامل آدرس ایمیل، شماره تلفن، جنسیت و موارد دیگر را منتشر کرده است.سایبرنیوز در ادامه گزارش خود اعلام کرده است که لینکدین اعلام کرده است داده هایی که فاش شده است شامل اطلاعات بسیاری از دیگر پلتفرم ها می باشد و تمام آن ها مربوط به کاربران لینکدین نمی باشند.

شرکت لینکدین ادعا می کند که هیچ داده ای از حساب کاربران لینکدین فاش نشده است. لینکدین در گزارش خود می گوید: با تحقیقاتی که روی داده ای فاش شده انجام دادیم متوجه شدیم که این اطلاعات منتشر شده مربوط به چند سایت و شرکت های مختلف می باشند. لینکدین ادعا می کند که داده های منتشر شده مربوط به هیچ یک از حساب کاربران خصوصی لینکدین نمی باشد بلکه اطلاعاتی هستند که کاربران در پروفایل های عمومی خود منتشر می کنند.

لینکدین ادعا می کند اطلاعات افشا شده که مربوط به حساب های کاربری می باشند به معنی افشای اطلاعات از پلتفرم لینکدین نمی باشد. نشانه هایی یافت نشده است که هکر وارد سیستم شده باشد، اطلاعاتی که به سرقت رفته است مربوط به پروفایل عمومی کاربران می باشد.  در حال حاضر لینکدین اعلام نکرده است قصد دارد به کاربرانی که اطلاعاتشان به فروش گذاشته شده است اطلاع رسانی کند یا خیر. فیسبوک نیز پس از افشای اطلاعات خود اعلام کرد که تصمیم به اطلاع رسانی کاربران خود ندارد.

همچنین بر اساس گزارش وب سایت بلومبرگ، سازمان نظارت بر حریم خصوصی ایتالیا تحقیقات خود را در مورد افشای اطلاعات لینکدین  آغاز کرده است.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up