گوگل جزئیاتی از پروژه ی سیستم عامل فیوژا ارائه کرد

گوگل جزئیاتی از پروژه ی سیستم عامل فیوژا ارائه کرد

به احتمال زیاد پروژه ی فیوژا(Fuchisa) به گوشتان خورده است. اگر نام این پروژه برای شما جدید است ، به این دلیل است که گوگل تا به امروز اطلاعات زیادی در مورد این پروژه منتشر نکرده بود. سرانجام هیروشی لاکهیمر، معاون ارشد سیستم عامل اندروید و کروم، در کنفرانس گوگل IO اطلاعاتی از پروژه فیوژا ارائه کرد.

لاکهیمر گفت: ما به دنبال این هستیم که بدانیم سیستم عامل جدید باید چگونه باشد. بنابراین کاربران فکر میکنند که پروژه ی فیوژا نسل جدید سیستم عامل اندروید و کروم خواهد بود؛ درصورتیکه اینطور نخواهد بود. سیستم عامل فیوژا برای بهبود طراحی در سیستم عامل ها توسعه داده می شود و مواردی خواهد بود که ما از فیوژا آموخته ایم که می توانیم در سایر محصولات استفاده کنیم.اعتراف میکنیم که اگر توضیحات بیشتری ارائه کنیم باعث از بین رفتن شوق کاربران خواهد شد. با این حال، انتشار جزئیاتی از این پروژه بهتر از بی خبر بودم است.

همچنین، حتی اگر احتمالی برای انتشار نسخه عمومی فیوژا برای دستگاه های کاربران وجود نداشته باشد، اما حداقل می توانیم حدس بزنیم که حضور سیستم عامل فیوژا در دستگاه های اندروید و کروم به چه شکلی خواهد بود. با این حال می توانیم تمرکزمان را روی امکانات جالب پروژه ی فیوژا قرار دهیم. به نظر می رسد این تفکر با ذهنیت لاکهیمر یکی می باشد، مدیر عامل بخش سیستم عامل گوگل در ادامه گفت :این موضوع در حال بحث فقط مربوط به گوشی های هوشمند و یا رایانه های شخصی نمی باشد. با پیشرفت تکنولوژی و در دنیای اینترنت اشیا به تعداد دستگاه هایی که نیاز به یک سیستم عامل دارند افزوده می شود. من فکر می کنم که فضای زیادی برای حضور سیستم عامل های مختلف که هرکدام با نقاط قوت و مشخصات متفاوتی وجود دارد که فیوژا یکی از این سیستم عامل ها خواهد بود.

اگر هنوز متوجه نشدید که سیستم عامل فیوژا از نظر تجاری چگونه خواهد بود،ابتدا باید بگوییم که پروژه ی  Fuchia ابتدا در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک پروژه متن باز در گیت هاب قرار داده شد و گوگل هیج اطلاعاتی به طور رسمی از آن منتشر نکرد. این سیستم عامل که توسط گوگل توسعه داده شده است، اما بر خلاف اندروید بر پایه هسته لینوکس نسیت، بلکه به جای آن از یک میکرو هسته ای به نام زیرکان (ZirCon) استفاده شده است. بر اساس ادعای گوگل، سیستم عامل فیوژا قابلیت توسعه بالایی دارد و مناسب استفاده در سیستم های جاسازی شده مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها و رایانه های شخصی استفاده کرد.

زایظ کاربری سیستم عامل فیوژا در تست های اولیه روی دستگاه هایی مانند پیکسل بوک که از فلاتر (Flutter)پشتیبانی می کند،در اجرای برنامه های قوی و سیستم های گرافیکی عملکرد بسیار خوب و روانی را داشته است. فلاتر که از موتور گرافیک ولکان بهره مند شده است می تواند عملکردهای گرافیکی را بصورت کاملا روان و با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را بدست آورد.

اگر این اطلاعات به اندازه ی کافی بری خوانندگان جذاب بوده است و می خواهند سیستم عامل فیوژا را تست کنند، کی توانند سیستم عامل جدید گوگل را در شبیه سازهای اندروید اجرا کنند، کد به صورت مستقیم از مخزن دریافت می شود. راهنمای استفاده از سیستم عامل فیوژا را می توانید از اینجا مشاهده کنید.

منبع gsmarena

Fuchisa, سیستم عامل فیوژا, گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up