کواکام اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ گوشی هایی با دوربین های ۶۴ و ۱۰۰ مگاپیکسلی معرفی می شوند

کوالکام اعلام کرد که در سال 2019 گوشی هایی با دوربین های 64 و 100 مگاپیکسلی معرفی می شوند

جود هیپ، مدیرعامل ارشد تولید محصولات شرکت کوالکام، در مصاحبه ی اخیر خود اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۱۹ گوشی های هوشمند ۶۴ مگاپیکسلی و حتی ۱۰۰ مگاپیکسلی معرفی می شوند. با این حال تولید گوشی های هوشمند با دوربین های رده بالا موضوعی نیست که کوالکام بخواهد روی آن تمرکز کند و راهی بازار کند. در حالی که تراشه های قدرتمند فعلی اسنپدراگون (۶۶۰, ۶۷۰, ۶۷۵, ۷۱۰, ۸۴۵, ۸۵۵) می توانند دوربین های تا رزو لوشن ۱۹۲ مگاپیکسلی را پشتیبانی کند.اما گوشی های هوشمند با دوربین های روزولوشن بالا باعث می شود ویژگی های کاهش نویز و حالت مالتی فریم و همچنین تنظیمات شاتر غیر فعال می شود.

به این معناست که گوشی های هوشمند با این نوع دوربین ها قادر نخواهند بود از یک سری از تصاویر را با یکدیگر ترکیب کرده و تصویر نهایی را ثبت کنند، بلکه در این حالت گوشی هوشمند یک عکس با کیفیت بالا می گیرد و سپس با استفاده از Pixel binning پیکسل ها را ترکیب میکند تا یک تصویری با رزولوشن پایین تر را ارائه دهد. گوشی های هوشمند کنونی که از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می کنند، ۴ پیکسل را ترکیب می کنند تا در نتیجه یک نمونه ۱۲ مگاپیکسلی ایجاد شود. در آینده انتظار می رود گوشی های هوشمند از دوربین های ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کنند تا تصویر ۱۶ مگاپیکسلی را ایجاد کنند.

روزولوشن دوربین

امارویکرد تولید گوشی های هوشمند با دوربین های روزلوشن بالا، برخلاف رویکرد گوشی های هوشمند پرچمدار بازار گلکسی اس ۱۰ سامسونگ، گوگل پیکسل ۳ و یا آیفون xs اپل می باشد.  زیرا در این گوشی ها از حسگرهایی با رزولوشن پایین تر استفاده شده است تا با ترکیب چند تصویر برای ایجاد تصویری با نویز کمتر و همچنین جزئیات بیشتر استفاده می شود.

در سال ۲۰۱۹ شاهد گوشی هایی خواهیم بود که با دوربین های با رزولوشن بالاتر به بازار خواهند آمد. گوشی هایی مانند شیائومی می ۹ و ردمی نوت ۷ پرو دارای دوربینی با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی هستند. در حالی که گوشی هوشمند ویوو وی ۱۵ پرو از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی بهره مند می باشد. گفته می شود که این روند همچنان ادامه دارد . در هر حال در آینده شاهد گوشی های با دوربین های رزولولوشن بالا خواهیم بود.

مدیر عامل محصولات کوالکام اعلام کرد که تراشه بعدی این شرکت با نام اسنپدراگون ۸۶۵ معرفی خواهد شد که از تصویربرداری با کیفیت HDR10 پشتیبانی خواهد کرد.

منبع gsmarena

دوربین, کوالکام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up