هواوی با شروط آلمان می تواند در این کشور فعالیت کند

این روزها شرکت چینی هواوی شرایط خوبی ندارد. در گزارش هایی که منتشر شده است گفته می شود ایالات متحده از چندین کشور از متحدانش در خواست کرده است که جهت تامین سخت افزار مورد نیازشان برای شبکه ی ۵G از محصولات شرکت هواوی استفاده نکنند و این شرکت را تحریم کنند.اما نخست وزیر آلمان با این درخواست امریکا مخالفت کرده است. مرکل، نخست وزیر آلمان می گوید : شرکت چینی هواوی می تواند با رعایت قوانین و شروط کشور آلمان، تجهیزات مخابراتی خود را در این کشور به فروش برساند.

به گفته ی مرکل، شرایط کشور آلمان برای شرکت هواوی پیچیده نیست. نخست وزیر آلمان به سادگی در خواست کرده است که هواوی تضمین کند که نمی خواهد اطلاعات کشور آلمان را در اختیار دولت چین قرار دهد. بر همین اساس، هواوی بارها اتهام جاسوسی برای دولت چین را رد کرده است و تاکنون هیچ شواهدی از جاسوسی این شرکت به طور رسمی ارائه نشده است.(اما ادعاهایی از طرف دولت ایالات متحده منتشر شده است که شرکت هواوی اطلاعات محرمانه ای را از این کشور به سرقت برده است و در اختیار دولت چین قرار داده است).

کشور های استرالیا، نیوزیلند، ژاپن، جمهوری چک و تایوان از متحدان ایالات متحده به شمار می روند که به نظر می رسد کشورهای نروژ و دانمارک نیز به جاسوسی شرکت هواوی مشکوک شده اند.  کشورهای نروژ، انگلستان و حتی خود آلمان هنوز تصمیم گیری نهایی خود را در مورد ممنوعیت استفاده از تجهیزات Huawei اعلام نکرده اند. در هر حال، مرکل در سفر خود به ژاپن و در طی سخنرانی خود برای دانشجویان دانشگاه کیو اعلام کرد که مسائل امنیتی فقط برای شرکت های بزرگ فناوری و سخت افزاری چینی نمی باشد بلکه برای تمامی شرکت هایی که می خواهند در کشور آلمان به فعالیت خود ادامه دهند، مد نظر گرفته شود. حفظ امنیت و حریم خصوصی دو اصل کلیدی مهم هستند.

منبع gsmarena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up