همکاری مایکروسافت و سونی در توسعه ی سرویس ابری گیمینگ

همکاری مایکروسافت و سونی

مایکروسافت و سونی در روز گذشته همکاری جدید خود با یک دیگر را اعلام کردن که این خبر باعث تعجب رسانه ها شد. این دو شرکت که از رقبای قدیمی همدیگر می باشند، برای توسعه ی سرویس های مبتنی بر بازی با یکدیگر همکاری خواهند کرد. مایکروسافت در بیانیه ای اعلام کرد: این دو شرکت به دنبال گسترش راهکارهای آینده سرویس های ابری در پلتفرم مایکروسافت آژور برای پشتیبانی از بازی های جدید و سرویس محتوا، خواهند بود. مایکروسافت در ادامه گفت: در تلاش هستیم تا یک پلتفرم پیشرفته برای ایجاد محتوای استریمینگ توسعه دهی، این تلاش ها شامل توسعه پلتفرمی جدید خواهد بود که با کارکردی بهتر برای خالقین محتوا در دسترس خواهد بود. به نظر می رسد مایکروسافت و سونی در آینده همکاری های خود را برای پیشبرد محتوای گیمینک با هدف بهبود تجربه ی توسعه دهندگان و  جامعه ی بازی های ویدئویی را آغاز می کنند.

اگر چه این دو شرکت ارائه ی جزئیات بیشتری از این همکاری را به آینده موکول کردند، اما کاملا مشخص است که بخش عمده ی این شراکت حول محور توسعه ی سرویس های ابری مبتنی بر بازی های ویدئویی خواهد بود. همچنین شرکت گوگل که در اوایل سال جاری سرویس بازی استادیا (Stadia) را معرفی کرد، به این معناست که گوگل از میزبانی سرویس ابری سونی بهره مند نخواهد شد. سرویس گیمینگ استادیا گوگل تهدید بزرگی برای مایکروسافت و سونی خواهد بود. با این حال با توجه به محبوبیت یوتیوب، گوگل کار سختی برای رقابت با سونی و مایکروسافت در حوزه ی بازی های گیمینگ نخواهد داشت.

سرویس بازی Stadia که از پلتفرم مبتنی بر ابر بهره مند می باشد می تواند بازی ها را در مرورگر کروم و دستگاه های پیکسل اجرا کند. سونی در حال حاضر سرویس استریمنیگ مبتنی بر ابر پلی استیشن را به کاربران خود ارائه می دهد. اما با توجه به زیر ساخت های بهتر مایکروسافت سونی تصمیم به همکاری با رقیب دیرینه خود گرفته است. فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس مایکروسافت در رابطه با استریم بازی xCloud گفت: این سرویس در آینده عملکرد خیره کننده ای را در نمایشگاه E3 به نمایش می گذارد. با این حال باید تا برگزاری نمایشگاه بازی های تا پایان سال صبر کنیم .

منبع theverge

سرویس ابری, سونی, مایکروسافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up