میزان مبادلات بیت کوین به پایین ترین حد خود در دوسال گذشته رسیده است

میزان مبادلات بیت کوین به پایین ترین حد خود در دوسال گذشته رسیده است

میزان مبادلات بیت کوین در ماه مارس به پایین ترین حد خود در ۲ سال گذشته کاهش داشته است. شرکت TradeBlock, یکی از عرضه کنندگان ابزارهای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی در روز پنجشنبه در گذارش خود گفت: سرمایه گذاران حوزه ی ارزهای دیجیتالی با افزایش نظارت قانونی مواجه شده اند.

حجم مبادلات ارز دیجیتالی بیت کوین در پنج صرافی برتر ارزهای دیجیتالی در ماه گذشته به میزان ۲.۱۴ میلیارد دلار رسیده است که پایین ترین میزان مبادلات از ماه آوریل سال ۲۰۱۷ که میزان مبادلات ۸۴۵.۷ میلیون دلاری ثبت شده است. ارز دیجیتالی اصلی یعنی بیت کوین پس از افزایش ۷۰ درصدی در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ به ۲۰ هزار دلار رسیده بود، روندی سقوطی طی کرد، این کاهش روی دیگر ارزهای دیجیتالی نیز تاثیر گذاشت.

فشارهای زیاد قانون گذاران که به رهبری کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا انجام شد، موجب نگرانی های بیشتر در مبادلات ارزهای دیجیتالی شده است. با این فشارها، شک و تردیدها ی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی به عنوان روش های پرداخت استاندارد را افزایش داد. تا دو سال گذشته دارایی های سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتالی اخبار داغ آن روز ها بود.

با این حال در اوایل هفته ی گذشته، بیت کوین به بالاترین قیمت در ۵ ماه گذشته رسید که رقم ۵۳۴۵ دلار در هر بیت کوین در پلتفرم Bitstamp ثبت شود. تحلیلگران معتقدند که دلیل افزایش قیمت بیت کوین، میزان تقاضای بالا از سوی یک خریدار ناشناس را از دلایل اصلی بالا رفتن قیمت بیت کوین در این پلتفرم می دانند.

تریدبلاک(TradeBlock) در ادامه ی گذارش می گوید: با کاهش حجم معاملات بیت کوین، صرافی های بزرگ ارزهای دیجیتالی را مجبور کرد تا دارایی های ارزهای دیجیتالی پشتیبانی شده در پلتفرم خود را افزایش دهند. اطلاعات منتشر شده تریدبلاک نشان می دهد ارزهای دیجیتالی ریپل و استلار نیز به فهرست این صرافی اضافه شده است. حجم تبادلات در این صرافی در ماه مارس به ۱٫۶ میلیارد دلار رسیده است که پایین ترین رکورد مبادلات خود را در دو سال گذشته به ثبت رسانده است.

در ادامه تحقیقات تریدبلاک نشان می دهد که صرافی ها با کاهش حجم مبادلات، نرخ کارمزد مبادلات خود را در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ افزایش داده اند. تریدبلاک می گوید: با کاهش مبادلات ارزهای دیجیتالی صرافی ها می خواهند با افزایش نرخ کارمزد مبادلات خود، درآمد ثابت خود را حفظ کنند تا مانع از ورشکستگی صرافی خود شوند.

منبع reuters

بیت کوین, کاهش مبادلات بیت کوین, مبادلات بیت کوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up