موزیلا مرورگر جدیدی را با نام Fenix برای اندروید توسعه می دهد

شرکت موزیلا ، طراح و سازنده مرورگر فایرفاکس ، در حال کار بر روی مرورگر اینترنتی جدیدی برای سیستم عامل اندروید است . با توجه به آخرین اطلاعات مخزن موزیلا در GitHub که اولین بار توسط یک کاربر در شبکه اجتماعی Reddit منتشر شد ، به نظر می رسد نام پیشنهادی برای توسعه مرورگر جدید برای سیستم عامل اندروید ، فنیکس ( Fenix) خواهد بود .با توجه به اینکه مرورگر فنیکس در مراحل اولیه طراحی و توسعه قرار دارد ، در حال حاضر گیت هاب اطلاعات زیادی از این مرورگر منتشر نکرده است . البته ممکن است نام فنیکس در مراحل طراحی و توسعه نام کد بر روی مرورگر جدید موزیلا باشد و پس از ارائه مرورگر به نام اصلی فایرفاکس تغییر پیدا کند .

در حال حاضر اطلاعات بیشتری از مرورگر فینیکس نداریم ، گویا موزیلا این مرورگر جدید را برای جذب کاربران جوان و کسانی که توسعه و فناوری های جدید مشغول به کار هستند طراحی شده است و ممکن است کاربران عادی از این مرورگر استفاده نکنند . این پروژه حدود ۴ ماه است که کار خود را برای توسعه آغاز کرده است ، اما با توجه به تاریخچه فعالیت در گیت هاب   تا اواخر ماه ژوئن توسعه دهندگان موزیلا فعالیتی در این پروژه نداشته اند . در حال حاضر فقط سه شرکت به طور مستقیم در این پروژه سرمایه گذاری کرده اند ، اما مهم ترین تامین کننده شرکت موزیلا می باشد .

شرکت موزیلا در سال ۱۹۸۸ توسط اعضای Netscape تاسیس شد و این شرکت در حال حاضر موفق به ارائه ی سه مرورگر متن باز مختلف اندروید به نام های فایرفاکس ، فایرفاکس فوکوس که در موارد امنیت بالا استفاده می شود و فایرفاکس Nighty می باشد . نسخه آلفای مرورگر سیستم عامل اندرویدی برای گوشی های هوشمند با نسخه بتای فایرفاکس متفاوت است و به عنوان چهارمین نسخه از مرورگر موزیلا می باشد و کاربران می توانند از فروشگاه گوکل پلی استور دانلود کنند .

منبع androidheadlines

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up