مدیا تک هلیو پی ۶۰ را برای پشتیبانی از قابلیت های پیش رفته هوش مصنوعی بروزرسانی می کند

شرکت مدیا تک ، یکی دیگر از شرکت های بزرگ تولید کننده پردازنده های موبایل می باشد . مدیا تک در نمایشگاه MWC 2018 از پردازنده هلیو پی ۶۰ (Helio P60) که مخصوص گوشی های میان رده بود رونمایی کرد . طبق گزارشی که شرکت مدیا تک ارائه داده است ، از زمان عرضه پلیو پی ۶۰ به بازار جهانی تولید کنندگان زیادی از جمله شیائومی و اوپیو  تقاضای زیادی را از این پردازنده داشته اند . پلیو پی ۶۰ با قیمت مناسب  و مشخصات بسیار خوب توانست گزینه خوبی برای گوشی های میان رده بازار باشد و در نهایت هلیو پی ۶۰ توانست برای مدیا تک سود آوری بالایی داشته باشد .

هلیو پی ۶۰ از قابلیت‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند، قیمت مناسب و مقرون به‌صرفه‌ای دارد و در کل با هدف استفاده در گوشی‌های میان‌رده طراحی و به بازار عرضه شده و در نهایت تا اینجا توانسته است با تقاضای خوب بازار، تراشه‌ی پرفروش مدیاتک شود. از این‌رو شرکت مدیاتک تصمیم دارد با توجه به این مؤلفه‌ها، روندی که در پیش گرفته است ادامه دهد و در گزارش جدیدی اعلام کرده است قصد دارد تا پایان سال جاری، نسخه‌ی به‌روزشده‌ای از هلیو پی ۶۰ را با پشتیبانی از قابلیت‌های ارتقاءیافته‌تر هوش مصنوعی روانه بازار کند.

پردازنده فعلی هلیو پی ۶۰ از قابلیت های هوش مصنوعی پشتیبانی می کند ، این پردازنده از ۸ هسته پردازشی که مبتنی بر معماری ۱۲ نانومتری با قدرت پردازشی ۲٫۰ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali G72 MP3 می باشد که در زمان معرفی این پردازنده ، در نوع خود قدرتمند ترین پردازنده گرافیکی ارائه شده توسط مدیا تک بود . بر اساس گزارش بدست آمده مدیا تگ قرار است نسخه بروز شده پردازنده هلیو پی ۶۰ را با پردازنده گرافیکی Mali G76 مجهز کند . به لطف معماری ۱۲ نانومتری ، این پردازنده نه تنها در عملکرد ارتقا داده می شود بلکه در مصرف انرژی نیز بهبود داده می شود . با این حال ، تمرکز اصلی شرکت مدیا تک روی ارتقا قابلیت های این تراشه برای پشتیبانی از قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی می باشد تا مشتریان بیشتری را جذب کند .

در حال حاضر زمان دقیق عرضه این محصول اعلام نشده است . اما در این گزارش اعلام شده است که این تراشه در نیمه دوم سال جاری راهی بازار  می شود . با توجه به اینکه شرکت مدیا تک در ماه آگوست رویدادهای خود را برگزار می کند ، به احتمال زیاد تا پایان تابستان این پردازنده راهی بازار شود .

منبع phonearena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up