مایکروسافت زبان برنامه نویسی جدیدی به نام Bosque را معرفی کرد

مایکروسافت زبان برنامه نویسی جدید باسکی را معرفی کرد

مایکروسافت یک زبان برنامه نویسی جدیدی به نام Bosque معرفی کرده است. بر اساس گفته های توسعه دهنده زبان برنامه نویسی باسکی به نام مارک بارون(Mark Barron) می گوید: زبان برنامه نویسی جدید مایکروسافت از بسیاری از مدل های برنامه نویسی متعارفی که امروزه می شناسیم پشتیبانی نمی کند، اما به جای آن از یک رویکرد جدیدی موسوم به ( برنامه نویسی نظم داده شده) استفاده شده است. به وسیله ی این رویکرد جدید بهره وری توسعه دهندگان و کیفیت نرم افزار به طور قابل توجهی بالا خواهد رفت. همچنین مایکروسافت مدعی است زبان برنامه نویسی باسکی می تواند آغازگر عصرطلایی کامپایلرها و ابزارهای توسعه خواهد بود.

زبان برنامه نویسی باسکی به پنج منبع اصلی اشاره دارد. این منابع عبارتند از Frames’, ‘Loops, Recursion, Invariants’, ‘Indeterminate Behaviors’, ‘Data Invariant Violations’, and ‘Equality and Aliasing می باشند.

مارک بارون در ادامه گزارش خود ادعا می کند که زبان برنامه نویسی باسکی ابزاری برای کدنویسی می  باشد که کار با آن بسیار ساده خواهد بود. بر همین اساس زبان برنامه نویسی باسکی دیگر نیازی به دستورات While , for , do while ندارد و از روش های متفاوتی استفاده می کند. مایکروسافت قابلیت جدیدی با نام (Function) را معرفی کرده است که در واقع عملکردی مشابه حلقه (Loop) دارد که در دیگر زبان های برنامه نویسی استفاده می شود اما با این تفاوت که کیفیت نرم افزار را بالاتر می برد. شما می توانید تفاوت های میان Loop و Function  را در تصویر زیر ببینید.

زبان برنامه نویسی باسکی Bosque

کسانی که از زبان های برنامه نویسی جاوااسکریپت و چهارچوبهای آن و تایپ اسکریپت (TypeScript) آشنایی دارند می توانند کدهای بایکسی را بهتر از دیگر برنامه نویسان درک کنند. زیرا زبان برنامه نویسی جدید Bosque ترکیبی از تایپ اسکریپت ، جاوا اسکریپت و نود مشتق شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زبان برنامه نیسی باسکی می توانید از وب سایت مایکروسافت دسترسی داشته باشید. همچنین نمونه کدهای باسکی را در گیت هاب می توانید پیداکنید.

منبع mspoweruse

Bosque, باسکی, زبان برنامه نویسی جدید باسکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up