شارپ کامپیوتری با صفحه نمایش ۸K معرفی می کند

کامپیوتر جدید شارپ با صفحه نمایش 8K

شارپ در سال گذشته توانست کارخانه تولید کامپیوتر همراه توشیبا را با پرداخت ۳۶ میلیون دلار تصاحب کند. بر اساس گزارش منتشر شده از وب سایت PC Watch، کامپیوتر جدید در حال توسعه ی شارپ یک All in One خواهد بود که با یک صفحه نمایش بسیار فوق العاده و با نام تجاری Dynabook معرفی خواهد شد. کدر حال حاضر، شارپ برای کامپیوتر جدید خود نامی انتخاب نکرده است و فقط با نام تجاری Dyanabook در حال توسعه می باشد.

کامپیوتر جدید توشیبا یک دستگاه AIO با صفحه نمایش ۳۱٫۵ اینچی با رزولوشن ۸K IGZO خواهد بود که که می تواند ۸۰۰ روشنایی داشته باشد. روشنایی این صفحه نمایش طبق استاندارد VESA DisplayHDR 600 می باشد. همچنین این صفحه نمایش دارای نرخ نوسان ۱۲۰ هرتز می باشد که نشان از عملکرد بالای آن است. در حال حاضر اطلاعات کاملی از کامپیوتر Dynabook منتشر نشده است. در حالی که مشخصاتی از جمله DisplayPort 1.4 و HDMI 2.1 و پهنای باند بالا برای پشتیبانی از ویدیوهای ۸K و ۴K با نرخ سرعت ۱۲۰ هرتز منتشر شده است. اما موضوع پشتیبانی این صفحه نمایش با رزولوشن ۸K و با نرخ سرعت ۱۲۰ هرتز،موضوع دیگری می باشد. حتی اگر در کامپیوتر AIO شارپ به چهار کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 2080 Ti مجهز شود، یه اندازه کافی برای بازی های ۸K با نرخ نوسان ۱۲۰ هرتز نمی تواند مناسب باشد.

AIO

کامپیوتر Dynabook به احتمال زیاد برای بهره وری در محیط های اداری ساخته شده است. در گذشته، تولید کامپیوترهای توشیبا کم شده بود و این شرکت اعلام کرده بود که قصد ندارد تولید کامپیوترهای شخصی را تعطیل کند. در حال حاضر اطلاعاتی از جزئیات این کامپیوتر منتشر نشده است، احتمالا این سیستم برای کارهای گرافیکی ویدئویی مناسب خواهد بود. این کامپیوتر می تواند از یکی از پردازنده های گرافیکی قدرتمند Quadro انویدیا مجهز شود. تفاوت جالب بین کامپیوتر Dynabook جدید و iMac Pro آن است که در در این مدل می توان کارت گرافیک و حافظه کامپیوتر را ارتقا داد. اما در گذشته شاهد آن بودیم کامپیوترهای AIO در ارتقا مشکل داشتند.

با این حال اطلاعات دقیقی از سخت افزار کامپیوتر جدید Dynabook منتشر نشده است. سخت است که بگوییم طراحی کامپیوتر جدید شارپ چگونه خواهد بود. اما حافظه ارتقا یافته شده در فرم فکتور کامپکت، یک موضوع جدا می باشد و امکان تعویض کارت گرافیک در سیستم های AIO بحث دیگری می باشد.

منبع techradar

8K, شارپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up