اینستاگرام روش های ساده تری را برای بازیابی حساب های هک شده آزمایش می کند

امنیت اینستاگرام بیشتر می شود

اینستاگرام اعلام کرد که قصد دارد حساب کاربری کاربران این شبکه بزرگ را در برابر ربوده شدن هکرها ایمن تر کند. شبکه ی اجتماعی اینستاگرام یک فرایند جدید بازیابی حساب کاربری را در داخل این برنامه مورد آزمایش قرار داده است که بازیابی حساب کاربری را برای کاربران راحت تر می کند و همچنین کار هکرها را برای هک کردن آن سخت تر خواهد کرد. در رویکرد فعلی بازیابی حساب های هک شده، کاربر باید معطل پرکردن فرم پشتیبانی باشد، اما در رویکرد جدید اپلیکیشن از کاربر اطلاعات مختلفی را درخواست می کند مانند ( آدرس ایمیل اصلی و یا شماره تلفن همراه) و سپس یک کد شش رقمی را به کاربر ارسال می کند و اینستاگرام ارتباط دیگر دستگاه های متصل به آن حساب کاربری را قطع می کند.

.هنوز به‌طورقطعی زمان اجرایی‌شدن این تغییرات برای بازیابی حساب کاربری در داخل نرم‌افزار، مشخص نشده است؛ هرچند هم‌اکنون قابلیت قفل‌کردن نام کاربری برای کاربران اندروید وجود دارد و این قابلیت در‌حال‌اضافه‌شدن به نسخه‌ی iOS است. به‌هر‌حال، هدف نهایی فرایند‌ بازیابی جدید روشن است: اینستاگرام می‌خواهد کاربران بلافاصله بعد از هک‌شدن بتوانند حساب خود را بازیابی کنند و به تیم امنیتی نرم‌افزار متکی نباشند.

اما زمان اجرایی شدن این تغییرات در اپلیکیشن اینستاگرام مشخص نشده است، اگرچه قابلیت قفل کردن نام کاربری برای کاربران اندروید در دسترس می باشد و همچنین این قابلیت به زودی برای کاربران iOS نیز ارائه خواهد شد. با این حال، هدف از فرایند بازیابی جدید روشن است، اینستاگرام امیدوار است که کاربران بلافاصله بعد از هک شدن حساب کاربری خود را بازیابی کنند و دیگر به تیم امنیتی متکی نباشند.

زمان بندی در این رویکرد جدید بسیار مهم می باشد، زیرا امنیت حساب کاربری اینستاگرام با رمزهای افشا شده و بیشتر شدن تلاش های هکرها، نقطه ضعف بزرگ این شبکه اجتماعی محسوب می شود. این روش جدید در حساب کاربری اینستاگرام باعث جلوگیری از هک شدن حسابها نمی شود، اما می تواند از سو استفاده کردن از حساب های کاربری جلوگیری کند و کار هکرها را سخت کند.

منبع engadget

امنیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up