اپل در سال ۲۰۱۸ تولید آیفون X را متوقف می کند

بر اساس گفته برخی از تحلیل گران ، شرکت بزرگ اپل در سال جاری تولید آیفون X را پایان خواد داد . طبق پیش بینی هایی مالی که شرکت TSMC از عملکردی مالی خود که در سال جاری داشته است ، طبق این گزارش ها شرکت اپل تولید آیفون ۱۰ را پایان می دهد . شرکت TSMC در آخرین گزارش خود عنوان کرده است که انتظار داریم درآمد پایین تری را از پیش بینی های اولیه کسب کنیم .

آقای نیل کمپلینگ تحلیل گر سازمان Miravaud Securities در پیش بینی های خود عنوان کرده است که میزان تولید تراشه های مورد استفاده در آیفون ۱۰ نشان می دهد که شرکت اپل دیگر از این تراشه ها برای آیفون ۱۰ خریداری نمی کند . بر همین اساس آقای کمپلینگ تقریبا یک دهه است که شرکت TSMC را مورد ارزیابی قرار می دهد و شرایط جدید این شرکت را نشان می دهد که اپل دیگر تراشه های مورد استفاده در آیفون ۱۰ را خریداری نمی کند و همین موضوع خبر از توقف تولید آیفون ۱۰ را می دهد . در ادامه تحلیل آقای کمپلینگ آمده است ، یکی از دلایل توقف تولید آیفون ۱۰ قیمت بالای این گوشی است ، برخی از کاربران توانایی پرداخت قیمت بالای این گوشی را ندارند در حالی که آیفون ۱۰ قیمت پایه ۹۹۹ دلاری دارد .

در سال گذشته شرکت اپل پرچمدار جدید خود را با سروصدای زیادی معرفی کرد ،اپل قابلیت های جدیدی در این گوشی به کار برد و این محصول را متمایز از دیگر برند های دیگر بازار کرد . در گزارش هایی که از تولید کنندگان قطعات دیگر بدست آمده است نشان می دهد که اپل سفارش های خود را برای آیفون ۱۰ به طور چشم گیری کاهش داده است . تحلیل گران پس از ارائه گزارش مالی TSMC ، احتمال کاهش فروش آیفون ۱۰ را در سه ماه اول جاری اعلام کردند .

تحلیل گر معروف KGI به نام مینگ چی کو در ماه های گذشته پیش بینی خود را برای توقف تولید آیفون ۱۰ منتشر کرده بود . آقای نیل کمپلینگ شایعاتی که منتشر شده است از تولید آیفون های ارزان تر مورد تائید قرار داد . وی گفت اپل قصد دارد محصولات ارزان قیمتی را مشابه آیفون ۱۰ در نسخه های دو سیم کارته به تولید برساند .

منبع cnbc


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up