اسپیکر هوشمند آمازون پرفروش ترین در سه ماهه سوم ۲۰۱۸

Amazon Echo
با توجه به آمار بدست آمده ، فروش اسپیکرهای هوشمند افزایش داشته است . بر همین اساس در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ عرضه ی اسپیکرهای هوشمند نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل افزایش یافته است و شرکت آمازون در مقایسه با دیگر شرکت ها فروش بیشتری داشته است. بر اساس گزارش منتشر شده از شرکت تحقیقاتی کانالیس (Canalys) ، رقابت بین آمازون و گوگل باعث شده است تا فروش اسپیکرهای هوشمند در ایالات متحده و چند کشور دیگر افزایش داشته باشد .در همین حال در کشور چین ، شرکت هایی همچون شیائومی ، علی بابا و بایدو در رقابت و فروش اسپیکرهای هوشمند نقش زیادی را دارند .

با توجه به گزارش Canalys ، نسبت به سه ماه سوم سال گذشته ، میزان فروش اسپیکرهای هوشمند در سراسر جهان با ۱۳۷ درصد افزایش به ۱۹٫۷ میلیون دستگاه رسیده است . بر همین اساس ،موسسه تحقیقاتی استراتژی آنالتیکس در گزارش خود اعلام کرد که ۲۲٫۷ میلیون دستگاه در سه ماهه سوم فروخته شده است ، که رشد سالانه ۱۹۷ درصدی را نشان می دهد . هر دو موسسه تحقیقاتی شرکت آمازون را برنده رقابت در بازار اسپیکرهای هوشمند می دانند ، با این تفاوت که اسپیکر هوشمند Echo آمازون فروش کمتری نسبت به سال گذشته داشته است ، اما همچنان با ۳۱ درصد سهم بازار در رتبه اول پرفروش ترین محصول قرار گرفته است . این یک افت شدید برای آمازون است ، این درحالی که در سال گذشته بیش از نیمی از بازار اسپیکرهای هوشمند را تصاحب کرده بود .

آمار فروش اسپیکر هومشند آمازون

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Canalys ،گوگل در رتبه دوم پرفروش ترین اسپیکرهای هوشمند قرار دارد و ۳۰ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد . اما موسسه تحقیقاتی استراتژی آنالتیکس ، سهم گوگل در این بازار را ۲۳ درصد نسبتا پایین تر عنوان کرده است . طبق گفته کانالیس ، کمپانی آمازون به کمک آمازون پرایم دی (Amazon Prime Day)  توانست فروش اسپیکر هوشمند خود را در سه ماهه سوم سال افزایش دهد . اما رقابت بین گوگل و آمازون در بازار کشورهای ایالات متحده ، انگلیس ، کانادا و استرالیا باعق افزایش ۳۰ درصدی فروش اسپیکرهای هوشمند شود .

بر اساس آماری که بدست آمده است ، بازار چین در سال جاری انفجار داشته است . طبق گفته ی کانالیس ، فروش اسپیکرهای هوشمند در چین تقریبا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است و به ۵٫۸ میلیون دستگاه رسیده است .همچنین بر اساس آمار شرکت تحلیلی استراتژی آنالتیکس ، سه تولید کننده بزرگ چینی موفق به فروش  ۶ میلیون اسپیکر هوشمند شده اند .

منبع zdnet

Amazon tops smart speaker, اسپیکر هومشند آمازون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up