آی بی ام با هوش مصنوعی واتسون ابزاری برای کشاورزان تولید می کند

هوش مصنوعی واتسون در کشاورزی

شرکت آی بی ام (IBM) امیدوار است که تکنولوژی هوش مصنوعی واتسون بتواند در آینده تولید محصولات غذایی و کشاورزی را بهبود بخشد، زیرا نسخه جهانی ابزار کشاورزی را راه اندازی کرده است.هدف واتسون این است که یک پلتفرم تصمیم گیری برای کشاورزی،فناوری های تجزیه م تحلیل، هوش مصنوعی، اطلاعات آب و هوا و حسگرهای اینترنت اشیا را با هم ترکیب کند تا ارزیابی اطلاعات و بهبود فرایندهای شخم زنی کشاورزان، کاشت و سم پاشی را ارائه دهد. علاوه بر این، مجموعه ابزارهای کشاورزی واتسون شامل مدل های محصولات زراعی مانند ذرت، گندم، سویا، جو و سیب زمینی می باشد که به تعداد کمی از آن ها اشاره شده است. مدل ها نیز بر اساسموقعیت های جغرافیایی طراحی و بهینه سازی شده اند.

IBM براورد می کند که به طور متوسط هر مزرعه روزانه ۵۰۰ هزار داده تولید می کند. آی بی ام دبر این باور است که زمینه جمع آوری یادگیری ماشین و داده های محیط زیست می تواند بهترین شیوه ها را برای محصولات کشاورزی را برای کشاورزان ایجاد کند. پلتفرم کشت مبتنی بر هوش مصنوعی واتسون برای کشاورزی با بهره گیری از Geoscope IBM PAIRS که مجموعه ای از داده های جغرافیایی که از ماهواره ها و هواپیماهای بدون سرنشین و مدل های هواشناسی و سنسورهای IoT استفاده می کند.

جدا از این موضوع، آی بی ام فناوری Weather Signals را راه اندازی کرده است که یک ابزار هوش مصنوعی است که هدف آن پیش بینی چگونگی واکنش کشاورزان به تغییرات آب و هوایی است. شرکت ها نیز می توانند با استفاده از سیگنال های هواشناسی برای برنامه ریزی تولید، تدارکات، موجودی زنجیره ی تامین استفاده کنند. سیگنال های هوا شناسی با ابزارهای تجزیه و تحلیل ادغام شده اند تا مانند تابلو، بر اساس آمار فروش منطقه ای با داده های تاریخی The Weather Company ترکیب و ارائه خواهد شد. آی بی ام اعلام کرد که نتایج تحلیل آب و هوا در صنایع مختلف به کار گرفته خواهد شد.

منبع zdnet

IBM, هوش مصنوعی, واتسون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up