گلکسی اس ۱۰ با سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش معرفی می شود

یکی از پر سروصدا ترین خبرهایی که در حوزه فناوری در چند روز اخیر منتشر شد ، خبری بود که سامسونگ از نسل سوم اسکنر اثرانگشت اولتراسونیک کوالکام در گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S10) استفاده می کند و اسکنر ایریکس که در گوشی گلکسی اس ۹ استفاده شده بود را کنار می گذارد . در حال حاضر تاییدیه این خبر نیز توسط فاش کننده مشهوری به نام Ice Universe منتشر شده است .همچنین به احتمال زیاد نسل سوم اسکنر اثرانگشت و فناوری صفحه نمایش تا نیمه اول سال ۲۰۱۹ میلادی بصورت انحصاری در اختیار سامسونگ قرار می گیرد .

سنسور اثر انگشت نسل سوم اولتراسونیک در مقایسه با سنسور اثر انگشت نوری نسل قبل ، حسگر اولتراسونیک گلکسی اس ۱۰ سریع تر خواهد بود و دارای یک منطقه وسیع تری برای تشخیص می باشد . ممکن است ۳۰ درصد صفحه نمایش در اختیار شناسایی اثر انگشت قرار بگیرد .

بر اساس گزارش منتشر شده ، اسکنر اثر انگشت نسل سومی که در گوشی گلکسی اس ۱۰ استفاده می شود ، به میزان قابل توجهی عملکرد سریعتری را نسبت به مدل قبلی دارد ، اما مهم تر از همه ، پوشش دهی منطقه ی وسیعی برای تشخیص اثر انگشت در صفحه نمایش دارد . مشکل سنسورهای اثر انگشت UD امروزی این است که آن ها بسیار کوچک هستند و کاربر باید برای تشخیص اثر انگشت خود باید انگشت خود را روی یک نقطه محدود شده از صفحه قرار دهد ، همچنین استفاده این نوع سنسور ها در ماژول سخت افزار موجود مشکلی را ایجاد نمی کند . اما کمپانی کوالکام راه حلی را ارائه داده است که منصقه ی پوشش تشخیص اثر انگشت را در ۳۰ درصد از صفحه نمایش انجام خواهد داد ، بنابر این دیگر کاربر نیاز ندارد برای پیدا کردن مکان سنسور تلاش زیادی کند .

این نخستین بار نیست که ما در مورد فناوری اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک می شنویم .در ماه گذشته میلادی ، یک منبع داخلی از کمپانی سامسونگ مدعی شد که این شرکت با توجه به سرعت و دقت بالای این فناوری ،تلاش برای استفاده به جای فناوری نوری گذشته را دارد . اسکنر نسل سوم اولتراسونیک ، تصویر سه بعدی را از اثرانگشت را با تمام منافذ ، خطوط و رشته ها را بدون دخالت نور محیط تصویر بردای می کند . اگر خبرهای منتشر شده درست باشند ،  سر انجام پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی اس ۱۰ می تواند نگرش کاربران را به فناوری اسکنر اثر انگشت تغییر دهد و یا اینکه این فناوری به قدری بالغ شده است که می تواند در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد .

منبع gsmarena

GalaxyS10, Qualcomm UD fingerprint, s10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up