همکاری مایکروسافت و بی ام و در توسعه پلتفرم ابری

همکاری مایکروسافت و بی ام و در فناوری ابری

بر اساس گزارش رویترز، شرکت های مایکروسافت و گروه بی ام و (BMW) با هم قرارداد همکاری امضا کرده اند. در این همکاری این دوشرکت برای ایجاد یک پلتفرم برای سرعت بخشیدن به نوآوری و توسعه ی کارخانه های هوشمند همکاری خواهند کرد. این دومین همکاری در این زمینه می باشد که در هفته گذشته شرکت فولکس واگن با کمک آمازون پلتفرم مشابهی را ایجاد کرده اند. در این همکاری با کمک سرویس های ابری آمازون، ایجاد یک پلتفرم برای بهبود فرایند تولید در ۱۲۲ کارخانه ی گروه خودروسازی آلمانی خواهد بود.

هر دو قرارداد اخیر، حاصل تلاش های ارائه دهندگان سرویس های ابری برای بدست آوردن حجم بسیار زیادی از اطلاعات که به وسیله ی شبکه هایی از دستگاه های متصل شده مانند ربات ها و سنسورهایی که به اصطلاح اینترنت اشیاء (IoT) تشکیل شده اند را مدیریت میکنند.

اسکات گاتری، معاون بخش اجرایی خدمات ابری و هوش مصنوعی در جریان نمایشگاه صنعتی Hanover Messe گفت : مایکروسافت در حال پیوستن به گروه بزرگ بی ام و می باشد تا سطح تولید دیجیتال را در سراسر بخش های صنعتی پیشرفت دهیم. تعهد ما به ایجاد یک جامعه باز فرصت های جدیدی برای همکاری در زنجیره ارزش تولید ایجاد خواهد کرد.

این پلتفرم در حال توسعه بر پایه پلتفرم ابری اینترنت اشیاء Azure IIoT ساخته خواهد شد که شرکت بزرگ BMW از آن استفاده خواهد کرد. معماری مرجع آن بر مبنای استانداردهای متن باز است، این رویکرد با هدف تشویق دیگر شرکا برای پیوستن به این پلتفرم می باشد. مایکروسافت در بیانیه ای اعلام کرده است : امیدواریم  حداقل ۴ تا ۶ از شرکای اولیه و حداقل ۱۵ محیط تولیدی تا پایان سال جاری ۲۰۱۹ میلادی به این پلتفرم اضافه شوند.

در حال حاضر ۳۰۰۰ ماشین، ربات و سیستم حمل‌ونقل خودکار بی‌ام‌و با استفاده از خدمات اینترنت اشیاء پلتفرم Azure به هم متصل شده‌اند. همین مسئله می‌تواند در ابتدای کار موارد استفاده از پلتفرم ابری جدید را گسترش دهد.

بی ام و BMW در حال حاضر داری بیش از ۳ هزار ماشین آلات، ربات ها و سیستم های حمل و نقل مستقل با پلتفرم اینترنت اشیاء Azure مایکروسافت متصل می باشند. گفته می شود برخی از موارد، برای استفاده از این پروژه کمک می کنند.

منبع reuters

BMW, اینترنت اشیاء, بی ام و, مایکروسافت, هوش مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up