همکاری فولکس واگن با مایکروسافت برای ایجاد سرویس ابری

VW cloud

فناوری با سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفت می باشد و بسیاری از خودروسازان با شرکت های فعال تکنولوژی ، قراردادهای همکاری امضا می کنند . همانطور که خودروهای امروزی به فناوری ها و گجت ها مجهز می شوند ،خودسازان نیازمند راهی هستند که این تکنولوژی ها اتصال مداومی را با خودروها داشته باشند.

در ارتباط خودرو به خودرو و‌ خودرو به زیرساخت و اینترنت ، خودروسازان نیاز به یک راهی برای مدیریت داده ها و راهی دیگر برای اتصال دائمی و ارایه ی خدمات دارند . شرکت بزرگ مایکروسافت در این همکاری استفاده از سرویس ابری Cloud را پیشنهاد می کند . مهندسان مایکروسافت و فولکس واگن با همکاری هم می خواهند سرویس ابری خودروی فولکس واگن Volkswagen Automotive Cloud را معرفی کنند .

با استفاده از این فناوری ، خودروسازان می توانند خدماتی را به مشتریان خود از جمله رسانه ی آنلاین ، اتصالات هوشمند خانه ، دستیار شخصی هوشمند ، یادآوری خدمات و تعمیرات خودرو ، به روز رسانی نرم افزار و سخت افزار و دیگر خدمات می باشد ‌ . فولکس واگن امیدوار است تا سال ۲۰۲۰ بتواند سالانه به میزان ۵ میلیون از خودروهای خود را به اینترنت اشیا IoT در سرویس های ابری اضافه کند . فولکس واگن سرویس ابری خود را در پلتفرم Azure و Azure loT Edge شرکت مایکروسافت ایجاد می کند .

در حال حاضر ، سرویس های ارائه شده ابری برای خودروسازان در حال بررسی می باشد و فعلا آینده ی مشخصی ندارند .با اتحاد مشترک شرکت های بزرگ رنو و نیسان ، میتسوبیشی و ولوو که با گوگل همکاری می کنند تا سیستم عامل اندروید را در سیستم اطلاعات و سرگرمی محصولات استفاده کنند . اما به اندازه ی همکاری مایکروسافت و فولکس واگن جاه طلبانه نیست .

اگر خودروسازان پروژه ی بزرگ خودروهای برقی و خودروهای خودران را عملی کنند ، آن ها نیاز به یک راه و روشی دارند تا داده های عظیم خود را مدیریت کنند و برای عملی کردن این کار سخت ، سرویس های ابری مناسب این پروژه می باشد . این به این معناست که خودروسازان نیاز زیادی به جمع آوری اطلاعاتی در مورد موقعیت مکانی و سرعت خودرو دارند ، مصرف کنندگان بدون هیچ مشکلی اطلاعات خود را در اختیار شرکت های مخابراتی و فناوری قرار می دهند ، بنابر این خودرو سازان مشکل خاصی نخواهند داشت .

منبع motor1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up