نمایش سرعت به گوگل مپ اضافه شد

نمایش سرعت در گوگل مپ

گوگل بدون اطلاع رسانی یک سرعت سنج آنلاین را به نقشه گوگل مپ اضافه کرده است، این سرعت سنج به شما این امکان را می دهد تا سرعت خود را در مکان هایی که محدودیت سرعت دارد کنترل کنید. کاربران می توانند از منوی تنظیمات دستگاه و منوی تنظیمات Navigation این قابلیت را فعال و یا غیر فعال کنند. با فعال کردن این ویژگی، در طول سفر می توانید سرعت حرکت خود را در گوشه پایین سمت چپ اپلیکیشن مشاهده کنید. البته این ویژگی را ابتدا اپلیکیشن ویز (Waze) در سال ۲۰۱۳ راه اندازی کرده است و در حال حاضر به نقشه ی گوگل اضافه شده است. در اوئاخر دی ماه سال گذشته علاوه بر نمایش سرعت مجاز، گزارشات تصادفات جاده ای نیز به گوگل مپ اضافه شد، این قابلیت به شما این امکان را می دهد از ایستگاه های بازرسی پلیس و تصادفات جاده ای و مکان هایی مطلع شوند که دوربین های کنترل سرعت مجاز نصب شده باشد. همچنین، گوگل مپ امکان سفارشی کردن ناوبری را در اختیار کاربران قرار داده است.

به نظر نمی رسد که ویژگی سرعت سنج در تمام کشور ها در دسترس کاربران باشد. پلیس اندونزی در گزارش خود اعلام کرده است که کاربران کشورهای آرژانتین، استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، جمهوری چگ، فنلاند، آلمان، هند، هلند، لهستان، پرتغال، سوئد، تایوان، انگلستان و ایالات متحده از قابلیت جدید گوگل مپ می توانند استفاده کنند. در این گزارش اعلام شده است که در حال حاضر این ویژگی در سیستم عامل اندروید اتو (Androind Auto) در دسترس نمی باشد، اما در برنامه Auto در دسترس است.

در صفحه ی پشتیبانی قابلیت های جدید گوگل مپ، گوگل اعلام کرده است که قابلیت جدید نمایش سرعت مجاز رانندگی فقط برای « اهداف اطلاع رسانی» ارائه شده است و با توجه به اینکه GPS می تواند غیر قابل اعتماد باشد، بهتر است کاربران برای اطمینان بیشتر از از سرعت سنج نیز استفاده کنند. ممکن است گوگل مپ با قطع سیگنال مواجه باشد و به کاربر اطلاعات نادرستی ارائه می شود.

منبع theverge

گوگل مپ, نمایش سرعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up