مدیاتک پردازنده Helio P90 را مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی کرد

MediaTek Helio P90

 

در اوایل این ماه(میلادی) ، شرکت مدیا تک (Media Tek) با معرفی مودم M70 رسما وارد جمع تولید کنندگان محصولات ۵G شد . مودم جدید مدیا تک توسط شرکت TSMC ساخته خواهد شد و در سال آینده میلادی راهی بازار خواهد شد . روز گذشته ، مدیا تک پردازنده جدید Helio P90 را معرفی کرد . بر اساس گزارش بدست آمده از وب سایت خبری Android Central ، این SoC شامل یک پردازنده هشت هسته ای که مجهز به دو هسته Cortex-A70 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتزی برای پردازش هایی است که به قدرت زیادی نیاز دارند و ۶ هسته ی باقیمانده از نوع Cortex-A55 با سرعت ۲ گیگاهرتز ساخته شده است .

پردازنده هلیو پی ۹۰ ، با استفاده از فناوری لیتوگرافی ۱۲ نانومتری ساخته شده است و مجهز به پردازنده گرافیکی PowerVR GM 9446 است که در مقایسه با پردازنده هلیو P70 پنجاه درصد عملکرد بهتری دارد . اما قابلیت مهم و بزرگی که پردازنده هلیو P90 را از دیگر پردازنده های هم رده خود برتر می کند ، استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی AI در این پردازنده میان رده است . این پردازنده از یک پردازنده چند هسته ای هوش مصنوعی از نوع (APU) ساخته شده است که عملکرد این پردازنده را ۴ باربر بهتر از پردازنده های P60 و P70 می کند . پردازشگر هوش مصنوعی APU برای استفاده های عکاسی با کیفیت بالا در گوشی های هوشمند میان رده استفاده می شود .

تراشه Helio P90  شرکت مدیاتک از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و یا از دوربین دوگانه با ترکیب ۲۴ و ۱۶ مگاپیکسلی پشتیبانی خواهد کرد .همچنین این حسگر می تواند در حالت آهسته با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی و نرخ فریم ۴۸۰ فیلمبرداری کند و از جستجوی تصویری گوگل لنز نیز پشتیبانی می کند . بر اساس گزارش بدست آمده ، گوشی های مجهز شده به این پردازنده از نیمه اول سال ۲۰۱۹ راهی بازار خواهند شد .

یا وجود اینکه  مدیاتک با شرکت اپل درگیر شکایت خود می باشد ، اما این شرکت با قدرت زیادی روی محصولات خود با فناوری ۵G تمرکز کرده است تا بازار محصولات خود را در محدوده ی وسیعی در ایالات متحده تصاحب کند .بنابر این در حالی که MediaTek با قدرت به تلاش های خود ادامه می دهد اما برای یک مبارزه ی ای دشوار در ایالات متحده آماده می شود .

منبع phonearena

Helio P90

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up