مایکروسافت ۱٫۵ میلیارد کاربر ویندوز را تایید کرد

چندین سال است ویندوز ، دیگر کسب و کار بزرگ مایکروسافت نمی باشد ، اما ویندوز همچنان مهم ترین رابط بین کاربران و غول نرم افزاری محسوب می شود .با این حال  برای تعداد زیادی از کاربران گوشی های موبایل اصلی ترین ابزار آن ها شده است و کامپیوترهای دسکتاپ روز به روز بی اهمیت تر می شود .سیستم عامل اندروید با بیش از ۲ میلیارد کاربر و iOS با ۱ میلیارد کاربر ، کاملا واضح است که دیگر کامپیوترهای دسکتاپ در میان کاربران محبوبیت چندانی ندارد .

در سپتامبر سال ۲۰۱۷ ، تقریبا یک سال پیش ، ساتیانادلا مدیر عامل شرکت بزرگ مایکروسافت به بلومبرگ اعلام کرد که حدود یک میلیارد کابر ویندوز وجود دارد ، اما این شرکت پس از مدتی در به روز رسانی صحبت های نادلا بیانیه ی دیگری را منتشر کردند و اعلام شد کاربران ویندوز ۱٫۵ میلیارد می باشد .

پس از گذشت چندین ماه مایکروسافت صفحه ی Microsoft by the numbers  را به روز رسانی کرد ،بار دیگر مجددا تعداد کاربران سیستم عامل ویندوز را ۱٫۵ میلیارد نفر تایید کرد . در حال حاضر مشخص نشده است که مایکروسافت این آمار را در چه تاریخی بدست آورده است .اما با توجه به اینکه این صفحه پس از یک سال دوباره به روزرسانی شده است ، می توان گفت این آمار ۱٫۵ میلیارد کاربر به تازگی انجام شده است .

کاربران ویندوز 1.5 میلیارد نفر

با این حال ، اگر آمار منتشر شده مایکروسافت به تازگی بدست آمده باشد ، می توان نتیجه گرفت که Microsoft عملکرد موفقی را درچالشی که گوگل با دستگاه های کروم و شرکت اپل با آیپد ایجاد کرده بودند ، بدست آورده است. زیرا هر دو شرکت گوگل و اپل تهدیدی برای کسب و کار مایکروسافت به شمار می روند . بر اساس گزارش مالی مایکروسافت که توسط دیلی میل منتشر شده است ، کسب و کار سازمانی مایکروسافت در حال رشد است ،فروش لایسنس ویندوز پرو با ۸ درصد در حال افزایش است .

در عوض مایکروسافت وضعیت خوبی در مواجهه با دیگر کاربران عادی ندارد . اما ما امیدواریم که که مایکروسافت با ابتکار و تلاش های خود برای پشتیبانی بهتر ویندوز ۱۰ با موبایل های هوشمند و همچنین در برنامه های خود در آینده سرویس بازی ایکس باکس را به کامپیوتر های شخصی انتقال دهند تا سیستم عامل ویندوز دوباره میان کاربران محبوبیت خود را بدست آورد .

منبعmspoweruser
Microsoft, Windows 10, کاربران ویندوز, مایکروسافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up