seo
 

قوانین استفاده از SEO و SEM برای رشد کسب و کار آنلاین


اگر شما مدیریت یک کسب و کاری را برعهده دارید , میدانید که در این عرصه موبایل و وب از اهمیت بالایی برخوردار هستند .مشتریانی که نیاز دارند غذا سفارش دهند یا محصولاتی را خریداری کنند یا اطلاعاتی را بدست آورند باید بتوانند شمارا در جستوجو پیدا کنند. احتمالا شما در دنیای امروزی با مبحث های پیچیده بهینه سازی موتورهای جستوجو (SEO) شناخته شده ای جستوجو کرده اید و همچنین از بازاریابی موتورهای جستوجو (SEM) سروکار داشته اید .اما شما باید چه اطلاعاتی از (SEO) و (SEM) برای کسب و کار خود داشته باشید؟
در مصاحبه ای که با آقای اندرو شلتون متخصص سئو و بازاریابی موتورهای جست و جو (SEO,SEM) که بنیان گذار آژانس بازاریابی دیجیتالی Martec360 انجام شده است عنوان کرده : اگر شما میخواهید در موتورهای جست و جو فروش خود را بالاببرید و کسب کار خود را بهبود ببخشید باید به این 6 نکته توجه داشته باشید.

1-موبایل مهم ترین عنوان در این نکات است


نیاز به شواهدی برای اثبات اهمیت موبایل در دنیای کسب و کار دارید ؟باید بدانید 96 درصد مردم با تلفن های هوشمند خود برای انجام بسیاری از کارها استفاده میکنند . حدود 70 درصد کسانی که صاحب تلفن هوشمند هستند , از تلفن خود برای تحقیق در مورد محصولی که میخواهند خریداری کنند استفاده میکنند . نیمی از ترافیک وبسایت ها از تلفن های هوشمند و تبلت ها بدست می آید. علاوه بر این گوگل به تازگی روی Mobile –First کار میکند , به این معنی است که گوگل ابتدا محتوایی را نشان میدهد که برای موبایل های هوشمند سازگاری کامل را داشته باشند و بر همین روش رتبه بندی ها در نظر گرفته میشود.

2- سرمایه گذاری روی پرداخت هایی که با جستجوی موبایلی انجام میشود


در موبایل , محتوایی پرداختی برای موتورهای جستجو فرایند بسیار مهمی است . آقای شلتون میگوید که او به مشتریان خود برای تمرکز روی سئو SEO بسیار تاکید میکرد; اما با تغییر روش کاربران و استفاده از موبایل برای جستوجو , این فرایند نیز تغییر از سئو به بازاریابی موتورهای جستجو تغییر کرده است. شلتون میگوید : بازاریابی با استفاده از ایمیل یکی از مهم ترین روش ها در سرمایه گذاری است ; بازاریابی ایمیلی این مزیت را دارد که شما میتوانید در خانه خود با مشتریان در ارتباط باشید محصولات خود را معرفی کنید .آقای شلتون تخمین زده است که هزینه هایی که برای جستو جو پرداخت شده است در سال 2016 از 25 درصد به 50 درصد رسیده است .

3- برای تولید محتوا یک استراتژِی جامع و هدفمند داشته باشید


حتما شما هم این را شنیده اید که میگویند (محتوا پادشاه است) واقعا هم همینطور است , اگر شما قصد دارید در بازار کسب و کارتان موفق باشید شما نیازمند یک محتوای کامل و با کیفیت در سایتتان دارید.به عنوان مثال فرض کنید شما میخواهید نیاز مشتریان خود را برطرف کنید , چه چیزی را برای ارائه پاسخ به نیاز یا پرسشی که مشتری کرده است دارید؟ آیا شما مکانیزم یا راهکاری دارید تا مشتریان در آنجا بتوانند سوالات خود را برای شما مطرح کنند ؟ شما با ایجاد این مکانیزم میتوانید پیشنهادات و انتقادات برای رونق کسب و کار خودتان داشته باشید و همچنین سوالات متفاوت برای راهنمایی خرید هایی که میخواهند انجام دهند .

4 – شبکه های اجتماعی ارزش سرمایه گذاری شمارا دارند


شبکه های اجتماعی تاثیرات بسیار زیادی را برای کسب و کارهای شما دارند , شما قطعا باید تجزیه تحلیل های لازم را که میتواند در کسب و کار شما مفید باشد را انجام دهید . برخی در شبکه های اجتماعی 6 ساعت از وقتشان را صرف ارسال مطلب یا محتوا میکنند که این سود آور نیست حتی برای سئو هم مناسب نیست و مسیر کاملا اشتباهی است . شلتون میگوید : شبکه های اجتماعی را میتوان برای گفت و گو با مردم و ارائه مشاوره استفاده کرد , فقط برای فورش محصولات نیست. اگر شبکه های اجتماعی در کسب کار شما تاثیراتی را برای فروش محصولات خود ندارد بهتر است بررسی های لازم را برای استفاده از محتوای با ارزش و کاربردی را داشته باشید.

5 – شهرت آنلاین و اعتبار خود را مدیریت کنید


شرکت Shopper Approved نرم افزاری به مشتریان خود ارائه میکند که با این نرم افزار میتوان بررسی ها و نظرات و بسیاری از مواردی دیگری را برای محصولات خود را دریافت کنند .88 درصد از مصرف کنندگان برای انتخاب محصولات نظرات انتقادات و بررسی های آنلاین را مطالعه میکنند. تمام این بررسی هایی که انجام میشود قسمتی از معادله سئوهستند . سئو میتواند شمارا به بالا ببرد و میتواند یک روزه شمارا نابود کند , با این نرم افزار میتوانید ببرسی های دقیق را در مورد محصولاتتان انجام دهید .

6- پیشرفتتان را مورد ارزیابی قرار دهید


شما با سنجیدن پیشرفت خود در کسب کارتان میتوانید بدانید این موفقیت بدست آمده از طریق سئو یا موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی به چه میزانی تاثیر داشته است. شما باید بدانید از کدام نقطه شروع کرده اید و برخی از معیارها را تنظیم کنید و میتوانید پیشرفت خود را نظاره کنید. با ابزار گوگل آنالیز (Google Analytics) و بسیاری از ابزارهای تجارت الکترونیک برای تجزیه تحلیل شما وجود دارد و اگر بتوانید با این اطلاعات کار کنید میتوانید به موفقیت های زیادی دست پیدا کنید. ولی اگر دیدید نیاز به راهنمایی و کمک دارید یک شرکت مشاوره را انتخاب کنید تا استراتژی و اهداف شمارا درک کنند. توجه داشته باشید برای موفقیت در جستجو نیازمند یک زمان زیاد و تجربه ی بالایی است , شاید برای شروع تاثیراتی را مشاهده نکنید ولی با گذشت زمان تجربه شما بالاتر میرود و بهتر یادمیگیرید حرفه ای میشوید .
منبع inc
 

 
#بهینه_سازی
#سئو
#SEO