فروش جهانی سرور تا سال ۲۰۲۰ افزایش می یابد

فروش جهانی سرور تا 2020 افزایش میابد

بر اساس پیش بینی های انجام شده کارشناسان، فروش بازار جهانی سرور در سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد داشت. تحقیقات جدیدی که از موسسه ی DRAMeXchange منتشر کرده است نشان می دهد فروش سرورهای کامپیوتری در سال جاری به میزان ۳٫۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است. تحلیلگران معتقدند فشارهای اقتصادی روی شرکت ها و بی اعتمادی به اقتصاد عامل کاهش فروش سرورها بوده است.

تحلیلگر ارشد این شرکت با نام (Mark Liu) در گزارش خود اعلام کرد که بیشتر سهم رشد فروش جهانی سرورهای کامپیوتری در سال ۲۰۱۸، در شرکت های فعال آمریکای شمالی بوده است که بیش از ۳۰ درصد از فروش جهانی در این منطقه به ثبت رسیده است. سرورهای سازمانی بسیار بزرگ نیز سهم بسیاری در فروش جهانی داشته است که فروش این سرورها به مراکز داده از ۳۵ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۴۰ درصد در سال ۲۰۱۹ رسیده است.

همانطور که فناوری جدید ۵G در سال جاری میلادی با رشد چشمگیری همراه خواهد بود، شرکت های مخابراتی ارائه دهنده سرویس های اینترنتی، تقاضای خرید سرورها را افزایش می دهند. تحلیلگران معتقدند به دلیل توسعه ی فناوری نسل پنجم ۵G تقاضای سرور در سال ۲۰۲۰ به اوج خود خواهد رسید.

با توجه به فصل اول سال جاری، رشد تقاضای مراکز داده ادامه دارد. به دلیل سنت همیشگی به نام آف سیزن که در اولین فصل سال وجود دارد روند کاهشی برای فروش محصولات می باشد، ولی در اولین فصل سال جاری رشد پایداری در این بخش شاهد هستیم. فروش سرورهای ODM که برای شرکت های بسیار خاص طراحی شده اند در مقایسه با فصل گذشته افزایش ۱.۳ درصدی را شاهد هستیم. البته با توجه به اینکه سفارش این نوع از سرورها در فصل دوم به مشتریان تحویل داده می شوند، پیش بینی می شود در این بخش رشد ۱ تا ۳ درصدی را شاهد خواهیم بود که سهم آن در بازار جهانی به ۲۶.۶ درصد خواهد رسید.

اما برخی از برندها در سه ماهه اول سال جاری با کاهش فروش مواجه شده اند، میزان فروش برخی برندها در مقایسه با سه ماهه پایانی سال گذشته بیش از ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است. ما فروش آن ها با شروع فصل دوم سال جاری رشد قابل ملاحظه ای داشته است. از لحاظ رتبه بندی بازار جهانی از تولید کنندگان نام تجاری سرور از سال ۲۰۱۲ شرکت های Inspur , HPE و Dell EMC بالاترین سهم در بازار که به ترتیب ۱۵٫۸ و ۱۳٫۷ و ۷٫۵ درصد داشته اند.

با توجه به گزارشی که DRAMeXchange منتشر کرده است، ارائه دهندگان خدمات ابر در کشور چین در سال جاری،  خرید سرور را در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داده اند. در حالی که شرکت های امریکایی شمالی کمتر تحت تاثیر تصمیم چینی ها قرار خواهند گرفت و خرید آن ها ۵ تا ۱۵ درصد رشد خواهد داشت.

منبع techradar

سرور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up