علاقه زیاد اقتصاددان معروف به زبان برنامه نویسی پایتون

اقتصاددان

اقتصاددان معروفی به نام پاول رومر (paul Romer) روز گذشته برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال ۲۰۱۸ شد . پاول رومر یکی از مهم ترین نظریه پردازان در زمینه دلایل رشد اقتصاد می باشد .او یک اقتصاد دان ارشد بانک جهانی می باشد . پاول حامی نظریه Charter Cities می باشد . این نظریه دولت کشورهای در حال توسعه را تشویق به ایجاد شهرهای مستقل به عنوان راهی برای مدیریت بهتر می کند . اما مهم ترین ویژگی ای که پاول ۶۲ ساله را از  سایر اقتصاد دانان جدا می کند ، استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون در کار خود است که سایر اقتصاد دانان از ابزارهای دیگری در کار خود استفاده می کنند .

اقتصاددانان در کار خود بیشتر با ریاضیات و آمار سروکار دارند ، ابزارهایی که اغلب در زمینه اقتصادی مورد استفاده قرار میگیرند ، ابزارهایی از جمله نرم افزار اکسل (Excel) ، استاتا (Stats) و مثماتیکا (Mathematica)می باشند .با استفاده از این یه نرم افزار می‌توانند در کلاس های آموزشی اقتصادی استفاده کنند . رومرو معتقد است که باید تحقیقات انجام شده  شفافیت های لازم را داشته باشد . پاول رومر در استدلال خود از اهمیت شفافیت در تحقیقات علمی سخن گفته است ، وی معتقد است به این طریق می توان اعتماد عموم را بدست آورد. رومرو در وبلاگ خود در آوریل سال ۲۰۱۸ پستی را منتشر کرد ، که برای شفافیت در تحقیقات از ابزار Mathematicaاستفاده کرده است تا به این طریق علاقه مندان بتوانندجزئیاتی از تحقیقات وی را مطالعه کنند .پاول رومر در ادامه گزارش خود گفت : نرم افزار Mathematica  بسیار دشوار است و من نتوانستم نتایج تحقیقات خود را برای علاقه مندان به اشتراک بگذارم و همچنین Mathematica نمی تواند برای اشتراک کدهای توسعه یافته در معاملات مناسب باشد .

رومر به جای استفاده از نرم افزار Mathematica  نرم افزار ژوپیتر (Jupyter)  را کشف کرد که می تواند از آن برای اشتراک گذاری نتایج تحقیقات خود استفاده کند . ژوپیتر یک نرم افزار تحت وب است که این امکان را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد که به وسیله ی آن بتوانند از زبان برنامه نویسی پایتون در کنار دیگر زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن های خود را توسعه دهند . رومر معتقد است. نکته مهم نرم افزار ژوپیتر این است که بر خلاف Mathematica متن باز است . به وسیله ی ژوپیتر ،رومر به راحتی می توانند نمودارها معادلات و … را به اشتراک بگذارد .

پاول رومر معتقد است آینده تحقیقات متعلق به پلتفرم های متن باز مانند ژوپیتر است که این امکان را می دهد تحقیقات را به اشتراک بگذاریم . زبان برنامه نویسی پایتون بصورت متن باز است که بصورت چشم گیری شاهد افزایش محبوبیت آن هستیم .

منبع qz

python, پایتون, زبان برنامه نویسی پایتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up