سیستم عامل ویندوز Core OS می تواند متن باز عرضه شود

وندوز Core OS متن باز عرضه خواهد شدمایکروسافت که به عنوان بزرگترین مخالفان متن باز شدن نرم افزارها در جهان شناخته می شد، اما اخیرا این غول نرم افزاری تغیبراتی در دیدگاه خود در باره این نوع نرم افزارها داشته است.اما تغییرات به اندازه ای بوده است که شایعه شده است مایکروسافت بخشی از سیستم عامل جدید خود با نام Windows Cor OS را به صورت متن باز ارائه خواهد داد.

حمایت از نرم افزارهای متن باز مایکروسافت از جمله تغیبراتی قابل توجهی است که توسط مدیر عامل این شرکت یعنی ساتیا نادلا بوده است. در هر حال، مایکروسافت نه تنها یکی از بزرگترین شرکت هایی است که پروژه های خود را بصورت متن باز ارائه می دهد بلکه اخیرا پلتفرم گیت هاب (منبعی برای ذخیره سازی کدها و پروژه ها) را نیز به مالکیت خود دراورده است.

تاکنون مایکروسافت تلاش های زیادی را برای استفاده نکردن از کدهای متن باز در ویندوز ۱۰ کرده است.با این حال توییت یکی از مدیران بخش امنیتی مایکروسافت در شبکه اجتماعی توییتر، نشان می دهد که مایکروسافت قدم های بزرگی را به سمت متن باز شدن بر می دارد. متن توییت مدیر بخش امنیتی مایکروسافت بدین شرح می باشد: با مطمئن شدن از امنیت ویندوز Core OS در مقابل برنامه ها و کدهای مخرب و بهبود وضعیت امنیتی قسمت های متن باز ویندوز با استفاده از ابتکاراتی که آسیب پذیری ها را مورد بررسی قرار می دهد و روند بهبودی را فراهم می کند.

اما بسیار بعید است که ویندوز Core OS و یا هر نسخه دیگری از ویندوز به طور کامل متن باز عرضه شود، اما مایکروسافت نشان داد با مجهز کردن مرورگر Edge خود به موتور متن باز کرومیوم، در صورتی که موفقیت آمیز باشد از فناوری متن باز استقبال خواهد کرد. بنابر این ، آیا می توانیم اجزای سیستم عامل های متن بازی مانند لینوکس یا اندروید را در Windows Core OS مشاهده کنیم؟! جواب فقط ( شاید ) است.البته نباید فراموش کنیم که سیستم عامل های یاد شده در دستگاه های قابل حمل و قدرت پردازشی محدود عملکرد فوق العاده ای داشته اند، که ظاهرا مایکروسافت با ویندوز Core OS این حوزه را را مورد هدف قرار داده است.

منبع techradar

Windows Core OS Open source, ویندوز Core OS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up