دستیار گوگل اسیستنت به سیستم تشخیص چهره مجهز می شود

دستیار گوگل به قابلیت تشخیص چهره مجهز می شود

گوگل ممکن است قابلیت تشخیص هویت مبتنی بر چهره را برای تکمیل دستیار صوتی خود به اسیستنت (Assistant) معرفی کند. شواهد نشان میدهد در آخرین نسخه بتا اپلیکیشن گوگل، کدهایی با ویژگی های تطبیق چهره (Face Match) یافت شده است.متاسفانه اطلاعات بیشتری از این سیستم منتشر نشده است، هرچند بر اساس نام این قابلیت، می توان فرض کرد که به عنوان یکی دیگر از راه های تشخیص هویت گوگل در گوگل اسیستنت اضافه خواهد شد. همانند قابلیت تشخیص صدا (Voice Match)، کاربران قادر هستند در دستیار گوگل اسیستنت چهره خود را برای تشخیص و شناسایی برای هنگام ورود به دستگاه های مختلف استفاده کنند.

کدهای کشف شده در نسخه آزمایشی بتای اپلیکیشن گوگل نشان می دهد که این قابلیت فقط برای یک دستگاه محدود نخواهد بود، بلکه کاربران قادر خواهند بود در چندین دستگاه از قابلیت تشخیص چهره بهره مند شوند. این سیستم ممکن است برای استفاده از یک حساب گوگل که توسط چندین کاربر مورد استفاده قرار می گیرد، اجازه ی بهره مندی از قابلیت چهره را برای آن ها فراهم کند. البته، برای استفاده از این قابلیت، شما به یک دستگاهی نیاز دارید که حتما به یک دوربین سلفی فعال مجهز باشد. بنابر این شما می توانید از هر گوشی یا تبلتی برای استفاده از این سرویس استفاده کنید. اما با توجه به اینکه دستیار Google Home Hub مجهز به دوربین نمی باشد، امکان استفاده از این سرویس را ندارد.

در حال حاضر مشخص نشده است که چه زمانی قابلیت تشخیص هویت مبتنی بر چهره به گوگل اسیستنت اضافه خواهد شد، هرچند که ارائه ی این قابلیت از طرف گوگل تائید نشده است. در هر حال این ویژگی در حال توسعه می باشد و با توجه به نگرانی های امنیتی نمی توان از زمان ارائه ی دقیق این سرویس با اطمینان خبر داد.

منبع phonearena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up