ایلان ماسک تصویر آزمایشی راکت Starship را منتشر کرد

 استار شیپ Starship

اسپیس ایکس بیش از ۲۰ پرتاب را در سال ۲۰۱۸ انجام داد ، اما همچنان در حال کار بر روی برنامه های بزرگتر و بهتری در آینده است .اوایل صبح دوشنبه روز کریسمس ، ایلان ماسک مدیر عامل شرکت Space X تصویری از نمونه آزمایشی و در دست ساخت « Starship » را در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی  توییتر منتشر کرد . استار شیپ Srarship , نام جدید راکت بزرگ است که قبلاً با نام BFR شناخته می شد ، اسپیس ایکس قصد دارد به وسیله این راکت افراد را به ماه و مریخ اعزام کند و همچنین پرواز های فوق سریع بین المللی را از طریق فضا انجام خواهد داد .

تصویر بالا که توسط ایلان ماسک منتشر شده است ، جزئیاتی از ابعاد و اندازه راکت استارشیپ ارائه می دهد .شرکت اسپیس ایکس گفته است : این راکت  ابعاد و اندازه بزرگتر و قدرت قابل ملاحظه تری نسبت به راکت Satern V  که فضا نوردان را به کره ماه اعزام کرد ، دارد ‌. با توجه به این تصویر ، به نظر می رسد این راکت دماغه مخروطی بسیار بلندی دارد چون در تصویر خودروهایی مشاهده میشوند که بسیار کوچک هستند.

ایلان ماسک در توییت خود اعلام کرد که نمونه اولیه راکت عظیم خود در کارخانه SpaceX در تگزاس ، در حال ساخت می باشد که در ساخت آن از پوسته فولاد ضد زنگ استفاده می شود. ماسک در ادامه توییت خود گفت : فولاد در دماهای بسیار بالا و سبک تر از فیبر کربن در هنگام بازگشت به زمین ، عملکرد بهتری خواهد داشت . وی همچنین اضافه کرد که اگر پوسته راکت رنگ زده شود باعث می شود سفینه بیش از حد گرم شود و به جای آن از یک پوشش آینه ای برای بازتاب استفاده خواهد شد .

ماسک گفت که اسپیس ایکس قصد دارد آزمایشات طراحی استارشیپ خود را در سال ۲۰۱۹ با پرواز های (hopper) آغاز می کند. در کل ، راکت ها به صورت مستقیم پرتاب خواهند شد و برای فرود به زمین برمی گردند . در ادامه گفته های ماسک : پروازهای آزمایشی از سه موتور نسل بعدی Raptor شرکت اسپیس ایکس استفاده خواهد شد .

منبع cnet

SpaceX, starship, استارشیپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up